دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1395 - 10:50

ادعای متهمان پرونده جنجالی در مسجدالاحرام: حادثه سقوط جرثقیل قضا و قدر الهی بود!

متهمان حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالاحرام در یکی دیگر از جلسات محاکمه، با طرح این موضوع که همه آنچه در این حادثه رخ داده، قضا و قدر بود، سعی در تبرئه خود کردند.
کد خبر : 145275

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه الریاض چاپ عربستان، متهمان حادثه سقوط جرثقیل سال گذشته در مسجدالاحرام که به کشته شدن بیش از 107 نفر و زخمی شدن بیش از 238 نفر از حجاج بیت‌الله الحرام منجر شد، برای نخستین‌بار تلاش کردند با به‌کار بردن اصطلاحی انگلیسی، به اختصار ماجرای رخ داده را در دادگاه شرح دهند و خود را از قصور در ابعاد فنی تبرئه کنند.


آن‌ها در این جلسه مدعی شدند آنچه در مکه مکرمه رخ داد و به سقوط جرثقیل منجر شد، Act of God که معادل عربی آن قضا و قدر الهی است، بود. آن‌ها اینگونه استدلال کردند که شرایط آب و هوایی که ناگهان رخ داد و منجر به طوفان شد از کنترلشان خارج بود و همین موضوع باعث شد تا جرثقیل به‌طور غیر منتظره‌ای سقوط کند.


الریاض نوشت: «آنچه در پرونده سقوط جرثقیل در جریان است، تحولات سریع و مهمی در راهروهای قوه قضائیه را نشان می‌دهد، چنانکه قرار است دادگاه کیفری مکه جلسه بعدی را پنج‌شنبه هفته جاری برگزار کند تا در آن جلسه اظهارات 13 نفر، ازجمله چندین سعودی و افراد مقیم در عربستان استماع شود تا اگر تاثیری در پرونده داشته باشد، لحاظ شوند.»


یک منبع آگاه گفت: «در جلسه آینده، دادستان دفاعیه 59 صفحه‌ای متهمان پرونده را در زمینه جلسه گذشته دریافت می‌کند که در آن بر نقاطی ازجمله نپذیرفتن مسئولیت حادثه سقوط جرثقیل و ناکافی بودن شواهد ارائه شده تاکید شده است.»


این در حالی است که وکیل مدافع متهمان پرونده تلاش می‌کند تا متهمان حادثه را از ایراد اتهام درباره پذیرش مسئولیت حادثه که به خسارت‌های مالی و جانی زیادی منجر شد، تبرئه کند.


به گزارش آنا، به‌دنبال سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام 11 زائر ایرانی فوت و 32 زائر ایرانی دیگر مجروح شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته