دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 10:39

تبدیل روستا به شهر، بدبختی بزرگی برای روستائیان است

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه تبدیل روستا به شهر یک بدبختی بزرگ برای روستائیان است، گفت: تنها در فاصله سال‌های 84 تا 90 حدود 400 روستا به شهر تبدیل شده‌اند.
کد خبر : 14527

عزیزاله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه این روستاها در عمل تنها عنوان شهر را یدک می‌کشند، افزود: اگرچه در ظاهر به جمعیت شهرنشین کشور اضافه و از تعداد روستائیان کم شده است، اما در واقعیت این افراد همچنان در روستاها ساکن و روستایی هستند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات بهتری در بخش‌های مختلف برای روستائیان به نسبت شهرنشینان داریم که با تبدیل ظاهری روستا به شهر در واقع این افراد از اعتبارت محروم می‌شوند، این در حالی است که متاسفانه روستائیان بدون اطلاع از تبعات شهرنشینی از تبدیل روستا به شهر استقبال می‌کنند.


مهدیان با تاکید بر اینکه از سال 84 تا 90 حدود یک میلیون و 250 هزار نفر با این شیوه به جمعیت شهرنشین کشور اضافه شده‌اند، ادامه داد: زمانی که تعداد ساکنان روستا از جمعیتی مشخص تجاوز می‌کند، آن روستا به شهر تبدیل می‌شود، اما در عمل هیچ اتفاقی نیافتاده و این افراد همچنان به امور دامداری و کشاورزی مشغول هستند.


وی اضافه کرد: جمعیت روستائیان کشور صرف نظر از رشد بسیار ناچیز نسبت به 10 سال گذشته تقریبا ثابت مانده است و عمده مهاجرت کنندگان را اغلب جوانان جویای شغل و یا کسب امکانات تحصیل تشکیل می‌دهند، اما در واقعیت جوانان خانواده‌های روستایی دارای کشاورزی هم در روستاها می‌مانند.


معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: بر این اساس بخشی از جمعیت روستایی کشور کسانی هستند که در ظاهر تبدیل به شهر شده‌اند، اما روستائیان اصیل که سالیان سال در روستا ساکن هستند مهاجرت نمی‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته