دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1395 - 08:55

نتانیاهو دستور قطع تأمین منابع مالی سازمان ملل متحد را صادر کرد

نخست‌وزیر اسرائیل به‌دنبال تصویب قطعنامه منع شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین، از تجدیدنظر در روابط با سازمان ملل متحد خبر داد.
کد خبر : 145254

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، بنیامین نتانیاهو روز گذشته (شنبه) گفت: «من به وزارت امور خارجه دستور دادم تا ظرف 1 ماه مقدمات تغییر رویکرد در روابط با سازمان ملل متحد در همه زمینه‌ها را فراهم کند.»


وی همچنین تاکید کرد: «در این راستا اسرائیل قصد دارد موضوع قطع تامین مالی موسسات زیرمجموعه سازمان ملل متحد را دنبال و امکان بازگرداندن دو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل متحد را بررسی کند.»


نخست‌وزیر اسرائیل تاکید کرد در نخستین اقدام، دستور توقف تامین مالی 5 موسسه وابسته به سازمان ملل متحد به مبلغی در حدود 30 میلیون شِکِل (7.8 میلیون دلار) صادر شده است. همچنین درباره باقی موسسات در آینده تصمیم‌گیری می‌شود.


نتانیاهو نام موسساتی که تامین مالی آن‌ها قطع شده است را بیان نکرد.


15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه منع شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را تصویب کردند و این در حالی است که برخلاف تصور اسرائیل، این‌بار آمریکا از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه علیه اسرائیل استفاده نکرد و رای ممتنع به آن داد.


این در حالی است که پیش از جلسه روز جمعه نتانیاهو تلاش کرده بود با کمک دونالد ترامپ، رئیس‌مجهوری منتخب آمریکا بر دولت باراک اوباما برای نقض قطعنامه در شورای امنیت فشار بیاورد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته