دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1395 - 16:05

انوشیروانی: بابت گرفتن تست دوپینگ با هیچ وزنه‌برداری تعارف نداریم/ سیستم تمرینی ملی‌پوشان سنگین‌ طراحی شده است

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: بابت گرفتن تست دوپینگ با هیچ وزنه‌برداری تعارف نداریم چون کادرفنی و فدراسیون بابت پاک واردشدن وزنه‌برداران به اردوی تیم ملی جدی هستند.
کد خبر : 145162

به گزارش گروه ورزشی آنا از فدراسیون وزنه‌برداری، مرحله دوم تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در شرایطی از فردا (یکشنبه 5 دی ماه) در تهران آغاز می‌شود که سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی معتقد است تمام وزنه‌برداران قبل از ورود به اردو موظفند با نظارت کمیته پزشکی فدراسیون، تست دوپینگ داده و درنهایت پس از تایید نادو (ستاد مبارزه با دوپینگ ایران) صلاحیت اردونشین شدن را پیدا می‌کنند.


سجاد انوشیروانی در این خصوص گفت: این دوره از تمرینات تیم ملی بزرگسالان متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود و تمرینات قطعا سنگین‌تر از قبل طراحی می‌شود. تمام وزنه‌برداران از فردا (یکشنبه 5 دی ماه) در کمپ تمرینی تیم‌های ملی حضور پیدا می‌کنند و تمریناتمان به صورت رسمی از دوشنبه راس ساعت 10:30 آغاز می‌شود.


وی افزود: در پایان این مرحله از تمام وزنه‌برداران حاضر در اردو رکوردگیری می‌شود تا در نهایت 7 وزنه‌بردار برتر باقیمانده و به مرحله سوم اردو دعوت شوند. مرحله بعدی نیز با حضور چهره‌های سرشناس تیم ملی اواسط بهمن استارت می‌خورد.
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در خصوص اینکه آیا فردی وجود دارد که به هر دلیل از لیست دعوت شده‌های به مرحله دوم جا مانده باشد، تاکید کرد: تا امروز نفرات برتر هر وزن را به اردو دعوت کردیم و تشخیص‌مان این بوده که تا الان همه خوب‌ها به اردو دعوت شده‌اند. هدف و برنامه‌ریزی کادر فنی استفاده مطلوب از پتانسیل‌های کنونی وزنه‌برداری کشورمان است که بتوانیم بهترین‌ها را به مسابقات بین‌المللی اعزام کنیم.


وی ادامه داد: البته همانطور که پیش از این هم اعلام کرده بودیم، اگر بجز این نفراتی که به اردو دعوت شدند بازهم وزنه‌بردارانی باشند که بتوانند در چهارچوب استاندارد و اعلام شده توسط فدراسیون قرار گرفته و آماده تست دوپینگ نیز باشند قطعا بعد از بررسی‌های لازم توسط کادر فنی و شورای عالی به اردو دعوت خواهند شد.


انوشیروانی با تاکید مجدد مبنی بر جدیت کادر فنی و فدراسیون بابت پاک وارد شدن وزنه‌برداران به اردوی تیم ملی تصریح کرد: فدراسیون وزنه‌برداری و کمیته پزشکی با برنامه بسیار خوب خود در امر مبارزه با دوپینگ، حقیقتا کار را برای کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری آسان کرده‌اند. زیرا با اخذ آزمایش دوپینگ در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ برتر وزنه‌برداری، نفرات برتر وقتی به اردو دعوت می‌شوند از نظر آلودگی به مواد نیروزا پاک و سالم هستند و از این لحاظ خداراشکر مربیان تیم‌های ملی در حال حاضر مشکلی ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته