رئیس امور آموزش و پرورش در سازمان برنامه‌ و بودجه کشور:

دوره پیش‌دبستانی نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند

رئیس امور آموزش و پرورش در سازمان برنامه‌ و بودجه کشور عنوان کرد: دوره پیش دبستانی در ایران تقریبا تاریخی به اندازه آموزش نوین در کشو دارد، اما هنوز دوره پیش دبستانی نتوانسته جایگاه خود را در نظام آموزشی پیدا کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از باشگاه خبرنگاران، علی الهیار ترکمن، رئیس امور آموزش و پرورش در در سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، گفت: مقطع ابتدایی به عنوان مهم‌ترین رکن در توسعه آموزشی محسوب شده و به نوعی سرنوشت یک دانش آموز برای موفقیت در ادامه تحصیل و زندگی مبتنی بر این دوره است.


وی با بیان اینکه دوره ابتدایی با کیفیت بر مبنای دوره پیش دبستانی با کیفیت استوار است، تصریح کرد: دوره پیش دبستانی در ایران تقریبا تاریخی به اندازه آموزش نوین در کشو دارد، اما هنوز دوره پیش دبستانی نتوانسته جایگاه خود را در نظام آموزشی پیدا کند و اگر به آموزش ابتدایی معتقد باشیم باید به مقطع پیش دبستانی بیشتر توجه کنیم.


رئیس امور آموزش و پرورش در سازمان برنامه‌ و بودجه کشور اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم در حوزه توسعه آموزش‌های پیش از دبستان وارد شده و موفق عمل کنیم باید از هرگونه شتاب زدگی پرهیز کنیم.


الهیار ترکمن افزود: در این کار ارزشمند، نهادسازی بسیار مهم‌تر از ابزارسازی است یعنی ما باید بستر را فراهم کرده و محیطی آماده کنیم تا افراد تاثیرگذار در این بستر و چارچوب قرار گرفته و با هم‌افزایی و افزایش توان اجرایی و تخصصی یکدیگر بتوانند این دوره را ارتقا دهند و در بحث بودجه باید ابزارهایی درنظر گرفته شود که در آن چارچوب و بستر قرار می‌گیرد.


وی تاکید کرد: برنامه اجرایی جامع و مورد پذیرش تمام نهادهای دست اندرکار و ذیربط در داخل و بیرون دولت و جوامع محلی باید تدوین شود و برای این کار محتوایی که ما را به کیفیت آموزش ابتدایی برساند بسیار مهم است.


رئیس امور آموزش و پرورش در سازمان برنامه‌ و بودجه کشور اضافه کرد: در دوره پیش دبستانی علاوه بر رشد مغز، فرآیند رشد شناختی، رفتاری و تعاملات کودک در محیط را اثربخش و غنی نموده و وی را برای ورود به دوره ابتدایی آماده می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا