دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1395 - 15:57

وعده بی‌سرانجام کریمی قدوسی برای انتشار سخنان خصوصی وزیر خارجه/ خبرنگاران فایل صوتی را نشنیدند

نماینده مشهد برخلاف واکنش‌های منفی به افشای سخنان وزیر امورخارجه، امروز از خبرنگاران برای انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف دعوت کرد اما فایل صوتی این سخنان پخش نشد.
کد خبر : 145157

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، جواد کریمی‌قدوسی ظهر امروز (شنبه) با حضور در راهروی مجلس از خبرنگاران خواست به همراه وی در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای شنیدن فایل صوتی سخنان وزیر امور خارجه حاضر شوند.


بعد از حضور خبرنگاران در محل کمیسیون امنیت ملی مجلس، کریمی‌قدوسی گفت منتظر باشند تا فایل صوتی سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی را برای آنان پخش کنند.


الیاس حضرتی نماینده تهران، ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر برای دقایقی در این کمیسیون حاضر شدند.


کریمی‌قدوسی در این نشست گفت: باید مسئولان اشتباه را بپذیرند. ما دنبال پاشیدن نمک روی زخم نیستیم و این کار به معنای تضعیف مسئولان نیست؛ بلکه باعث تقویت آنها و افزایش وحدت ملی و استحکام بیشتر در برابر آمریکا می‌شود. لذا طرح این موضوع در رسانه ملی محرمانه نیست، چون آنچه گفته شده طبقه‌بندی شده نبود و اینکه یکی بگوید صحبت‌ها محرمانه است را نمی‌توان به معنای محرمانه بودن تلقی کرد. ما با اصل مذاکره موافق بودیم، نقد ما هم در جهت تقویت کار است.


کریمی‌قدوسی همچنین با انتقاد از رسانه‌هایی که اقدام او را برخلاف منافع ملی تعبیر کردند گفت: نمایندگان می‌توانند درباره جلسات کمیسیون ها اظهار نظر کنند. در این باره نیز اگر صحبت‌های ظریف پخش نمی‌شد به ضرر تیم مذاکره کننده بود. البته بنده یک سری از صحبت‌ها را منتشر نکردم چون پخش کردن آن را درست نمی‌دانستم.


وی بعد از تکرار چندباره سخنان خود و همچنین مرور مذاکرات هسته‌ای به موضوع بسته بودن در جلسات کمیسیون برای انتشار فیلم اشاره و اظهار کرد: من امروز از شما خبرنگاران خواستم اینجا بیایید تا با حدود ۲۰ نماینده فایل صوتی را گوش کنید. باید این فایل در رسانه ملی نیز پخش شود.


کریمی‌قدوسی بعد از صحبت‌هایش به سمت محل جلسات کمیسیون امنیت رفت که به دلیل بسته بودن در با دبیر کمیسیون نیز تماس گرفت و وقتی با عدم پاسخ مواجه شد، مجددا در مقابل دوربین خبرگزاری صدا و سیما و سایر خبرنگاران گفت: این که در بسته است معلوم است نخواسته‌اند شما مطلع شوید. ولی من نوار را پیاده کردم و تا یک ساعت دیگر متن پیاده شده آن را به صورت تایپ شده به رسانه‌ها خواهم داد تا از آن استفاده کنید. من موضوع جلسه امروز را به رئیس و هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی برای هماهنگی گفته‌ام، اما نیم ساعت است که این در بسته است؛ با این که همیشه در باز بوده ولی انگار ترسیده‌اند و نخواسته‌اند این نوار پخش شود. با این وجود من باز هم فردا ساعت ۱۳ اینجا می‌آیم و از شما می‌خواهم تا اینجا بیایید و نوار را گوش کنید.


وی در ادعای دیگری گفت که ظریف به بروجردی پیامک گلایه و انتقادی داده است.


کریمی‌قدوسی گفت: من پنج بار به آقای باغستانی دبیر این کمیسیون زنگ زدم که در کمیسیون را باز کند ولی جواب نمی دهد در حالی که این ها طبق قانون باید اینجا باشند تا در را باز کنند ولی ظاهرا دستور داده شده که درب را ببندند.


در این زمان نصرالله پژمانفر دیگر نماینده مشهد که در راهروی مقابل دفتر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایستاده بود خطاب به کریمی قدوسی گفت: آقای قدوسی به خبرنگاران بگویید که اگر در این کمیسیون را باز نمی کنند یعنی این موضوع را تایید کرده اند که کریمی قدوسی گفت: این به همین معنا است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته