دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر صنعت ، معدن وتجارت در نهبندان :

اختصاص 65 درصد درآمد حقوق دولتی معادن باید به امور زیربنایی معادن

وزیر صنعت ، معدن وتجارت تاکید کرد : طبق قانون معادن باید 65 درصد درآمد حاصل از حقوق دولتی معادن باید برای امور زیربنایی ازجمله برق‌رسانی در اختیار قرار بگیرد .
کد خبر : 145092

به گزارش گروه اقتصادی آنا از شاتا، نعمت‌زاده در بازدید از معادن گرانیت شهرستان نهبندان خراسان جنوبی افزود : 15 درصد هم باید در اختیار استانداری‌ها برای فعالیت‌های عمرانی در جاهایی که معدن وجود دارد قرار بگیرد ، این در حالی است که طی چند سال گذشته حداکثر 13 درصد را توانستیم بگیریم و در فصل بودجه نمایندگان این را در نظر بگیرند .
وی تصریح کرد : این درصدها اگر در معادن کشور هزینه شود شرایط عوض می‌شود.
نعمت زاده با بیان اینکه استان خراسان جنوبی از لحاظ معادن غنی است اضافه کرد : در نهبندان انواع سنگ‌های گرانیت را داریم ولی به خاطر رکود بخش مسکن و صادرات تولید این معادن افت کرده اما مصارف مختلفی مثل سنگ فرش پیاده‌روها و جداول خیابان‌ها بالاخص در مناطق سردسیر را می‌توان جایگزین کرد.


نعمت‌زاده بیان کرد: اغلب این معادن نزدیک به 40 معدن فعال هستند اما در مسایل زیر بنایی مشکل دارند و اکثرا با ژنراتور کار می‌کنند اما همفکری می‌کنیم با وزارت نیرو و استانداری تا این مشکل برطرف شود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه در خصوص بازارچه‌های مرزی استان گفت : تصمیم با هیات وزیران است ، با وزارت کشور توافق کردیم به دولت ارسال و در کمیسیون‌ها تصویب شده ولی مصوبه دولت هنوز ابلاغ نشده است.
نعمت‌زاده در زمینه مشکلات مربوط به خام‌فروشی سنگ اظهار کرد : یکی از اهداف سفر این است که فرآوری سنگ را در نهبندان و استان توسعه دهیم و با استان قدس رضوی همفکری کرده‌ایم تا واحد سنگ‌بری و فرآوری سنگ را با استانداردهای بین‌المللی برای صادرات بوجود آوریم و بخش خصوصی هم بتواند فعالیت مثبت داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته