دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وقتی آژانس‌های مسافرتی یک کلاغ و چهل کلاغ می‌کنند؛

شیوه جدید بازارگرمی در فصل سرد بلیت‌های قطار

با کاهش مسافرت‌ها در فصل زمستان ضریب اشغال صندلی‌های وسایل حمل و نقلی هواپیما و قطار نیز کم‌تر می‌شود و در این میان بازارگرمی برخی آژانس‌های مسافرتی برای فروش بلیت‌ نیز در نوع خود جالب است.
کد خبر : 145053

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، زمستان فصل سرد مسافرت‌ها و نقل مکان است و کم‌تر کسی تمایل دارد تا مسافرت‌های غیر ضروری و تفریحی و سیاحتی خود را در این فصل انجام دهد. همین امر هم موجب می‌شود تا ضریب اشغال وسایل حمل و نقلی که برای مسافرت‌های مردم عمومیت دارد، کاهش پیدا کند. در این میان آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های حمل و نقلی فعال در بخش‌های ریلی و هوایی تلاش بیشتری برای بالا بردن سهم خود از جذب مشتری بالفعل بازار می‌کنند و روش‌های بازاریابی و جذب مشتری نیز متفاوت است.


برخی آژانس‌های مسافرتی گزینه مبالغه و بزرگ‌نمایی در تبلیغات را برای جذب سریع‌تر مشتری از بازار انتخاب می‌کنند. برخی دیگر هم بازی کلمات را دستمایه وسوسه شدن مشتری‌‌های خود برای پیگیری تبلیغات و پیگیری آن قرار می‌دهند. اما در این بازار آنچه که بیش از پیش به چشم می‌خورد بالا رفتن رقابت‌پذیری آژانس‌ها برای جلب نظر مشتری است که همیشه هم صادقانه نیست.


در یک پیامک تبلیغاتی که امروز برای برخی مشترکان همراه اولی از سوی یک آژانس مسافرتی داخلی ارسال شده است، عنوان شده «حضرت شما را طلبیده، سفر رایگان به مشهد 8 نفر شما» که در ابتدای دریافت این پیام نظر مخاطب به رایگان بودن این سفر جلب می‌شود اما پس از تماس با آژانس مسافرتی آن مشخص می‌شود که این پیام فریبکاری بیش نیست.



در واقع مشتری باید 7 بلیت همراه با تور برای سفر مشهد مقدس را از آژانس خریداری کند تا در نهایت یک بلیت رایگان در اختیارش قرار گیرد. قیمت بلیت قطار رفت و برگشت سفر 3 روزه به مشهد با قطار درجه یک 95 هزار تومان است که هزینه آن با اضافه شدن تور و هتل آپارتمان برای اقامت به همراه وعده‌های غذایی به 185 هزار تومان می‌رسد. هر مشتری در ازای پرداخت یک میلیون و 295 هزار تومان می‌تواند یک همراه رایگان نیز داشته باشد و در واقع مبلغ 185 هزار تومان برای او منظور نخواهد شد. این در حالی است که شاید کم‌‌تر پیش بیاید که این تعداد از افراد با هم به مسافرت بروند. در این جا هم تبلیغی برای آژانس مسافرتی صورت گرفته و هم عملا امتیازی به مشتری داده نشده است.


هرچند مسئولان امر از استمرار نظارت‌ها بر آژانس‌های خدمات مسافرتی هوایی و ریلی صحبت می‌کنند، اما با این حال طی چند سال اخیر تعداد آژانس‌های مسافرتی هوایی و زمینی غیرمجاز رشد داشته و نکته جالب این است که حتی برخی فعالان مجاز بازار هم در روزهای بی‌مشتری دست به دامان تبلیغات فریبنده این چنینی می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته