دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1394 - 14:41

آمریکا سال آینده اسرائیل را به جنگنده‌های «اف35» تجهیز می‌کند

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (پنج‌شنبه) گفت که کشورش سال آینده میلادی با هدف حفظ امنیت اسرائیل در برابر تهدیدات منطقه‌ای، جنگنده‌های پیشرفته «اف-35» را به اسرائیل تحویل خواهد داد.
کد خبر : 14501

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «معاریو» نوشت: «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که آمریکا به‌زودی جنگنده‌هایی از نوع «اف35» را به اسرائیل ارسال می‌کند.


براساس این گزارش، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا زمان احتمالی واگذاری این جنگنده‌ها را سال آینده میلادی اعلام کرد و افزود: این اقدام، گامی برای کمک به اسرائیل برای حفاظت از خود در برابر تهدیدات نظامی در خاورمیانه است.


وی تصریح کرد: جنگنده‌های مذکور سال آینده به اسرائیل ارسال خواهند شد و این، بهترین خدمتی است که آمریکا به اسرائیل ارائه می‌کند.


دولت آمریکا بارها ضمانت بی‌قید و شرط درباره امنیت اسرائیل را به‌ عنوان نخستین اولویت سیاست خارجی خود مطرح کرده است و سالیانه کمک‌های مالی علاوه بر سیستم‌های دفاعی و تهاجمی نظامی مانند سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» را به اسرائیل تقدیم کرده است.


«اف 35» نوع توسعه‌یافته هواپیمای «ایکس 35» است. «ایکس-35» هواپیمایی بود که به‌وسیله «لاکهید مارتین» برای رقابت در پروژه «جنگنده تهاجمی مشترک» (JSF) ساخته شد و توانست بر رقیب خود در این پروژه هواپیمای «ایکس-32» شرکت بوئینگ پیروز شود. «اف 35» به‌وسیله تیم صنایع هوافضا به رهبری شرکت «لاکهید مارتین» طراحی شده است و شرکت‌های آمریکایی «نورثروپ گرومن» و «پرت اند ویتنی» و انگلیسی «بی‌ای‌ئی سیستمز» از شرکای ارشد این پروژه محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته