دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضویت در گروه‌های اجتماعی خاص ملاک حذف یارانه نبوده‌ است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به هیچ عنوان کسی را به صرف اینکه در یکی از گروه‌های اجتماعی خاص است از جمع یارانه‌بگیران حذف نکرده‌ایم.
کد خبر : 14495

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی ربیعی شب گذشته با حضور در استودیوی خبر 21 افزود: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 93 دولت را مکلف کرده بود افراد غیر نیازمند را از چرخه یارانه بگیران حذف کند.


وی ادامه داد : مجلس در سال 94 هم حدود شش هزار میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی دولت حذف و دولت را مکلف کرد که به همین میزان افراد غیرنیازمند را از یارانه بگیران حذف کند.
ربیعی با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه ها طرحی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و نمی‌توان به آن کم‌توجهی کرد، گفت: در سال گذشته مطالعات اولیه بسیاری را صورت دادیم و پایگاه های اطلاعاتی را اصلاح کردیم. همچنین بر اساس تکلیف قانونی، ما در بودجه سال گذشته نظام شناسایی را فعال و برخی را حذف کردیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس قانون بودجه سال 94 باید آیین‌نامه‌ای را برای این کار بنویسیم اما هنوز این کار را آغاز نکرده‌ایم و امیدواریم روندی که از سال آغاز شده امسال هم ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه سعی می کنیم دقت خود را در این زمینه بالا ببریم افزود: تقریباً اعتراض‌ها سه دهم درصد بود و افرادی که یارانه آنها قطع شده بود با مراجعه به ما و پس از اینکه اطلاعات را می‌دیدند قانع می‌شدند.
ربیعی گفت: اکنون تعدادی را بر اساس تکلیف قانونی سال 93 از جمع یارانه بگیران حذف کرده‌ایم و امسال نیز در صورت نوشتن آیین‌نامه، این روند را امتداد می‌دهیم.
وی افزود: این کار به دقت انجام می‌شود و با تدوین نظام اعتراض، با دقت زیادی به اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سعی کردیم خطاهای خود را در این زمینه به حداقل کاهش دهیم و خطای نوع اول و دوم ما بسیار ناچیز بوده‌ است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته