دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1395 - 10:10

آمریکا همکاری‌های نظامی با روسیه را کاهش می‌دهد

رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه) قانون جلوگیری از سرمایه‌گذاری پنتاگون در عرصه همکاری‌های نظامی با روسیه را پیش از اقدامات بازدارنده روسیه علیه آمریکا تصویب کرد.
کد خبر : 144936

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، طبق قانون بودجه نظامی که باراک اوباما آن را امضاء و برای اجرا به پنتاگون ابلاغ کرده است، هزینه کردن هرگونه مبلغی برای توسعه همکاری‌های نظامی دوجانبه با روسیه تا زمانی که وزیران دفاع و امور خارجه آمریکا در کمینه‌های مشخص در کنگره بررسی نکرده‌اند، ممنوع است.


طبق متن موجود در این قانون، دولت آمریکا اعلام کرد اقدام واشنگتن در واکنش به اشغال خاک اوکراین و اتخاذ گام‌های کینه‌توزانه از سوی روسیه که خطری برای حق حاکمیت و وحدت اراضی اوکراین و کشورهای عضو ناتو محسوب می‌شود اتخاذ شده است.


همچنین در قانون بودجه نظامی بر پایبندی مسکو به توافقات مینسک برای حل بحران اوکراین تاکید شده است.


پایگاه خبری العالم گزارش کرد: «طبق قانونی که اوباما جمعه شب آن را امضا کرد، ارسال موشک‌های ضد هوایی دوش پرتاب به معارضان مسلح سوریه به صورت مشروط مجاز خواهد بود.»


طبق یکی از بندهای قانون مذکور، هیچ رقمی از بودجه قابل اختصاص به مخالفان سوریه جز پس از ارائه گزارش مشترک وزیران دفاع و امور خارجه آمریکا در این باره به کنگره قابل پرداخت نخواهد بود.


این قانون، همچنین خواستار اعلام گروه‌های مسلح مخالفی است که موشک‌های مذکور را دریافت می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته