دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1395 - 16:50

رویدادهای دانشگاهی؛ از برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی تا اهدای خون کارکنان سما

همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور حضور حجت الاسلام طیبی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و دکتر شمس دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در واحد ملارد برگزار شد.
کد خبر : 144905

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد ملارد درباره وحدت حوزه و دانشگاه گفت: «حوزه و دانشگاه با هم همراه شده است و دانشگاه مرهون اقدام معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.»


دکتر مهدی صداقت به ارائه عملکرد و چشم انداز این واحد دانشگاهی پرداخت.


دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز گفت: «وحدت حوزه دانشگاه امری حیاتی است.»


احمد شمس با توجه به روند صعودی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم امانتدار خوبی باشیم.


وی با تمجید از پیشرفت واحد ملارد عنوان کرد: «این واحد شرایط و پتانسیل پیشرفت و رسیدن به درجات بالا‌تر در زمینه‌های مختلف را دارد.»


این مراسم که با حضور جمعی از روحانیت غرب استان تهران و مسئولان شهرستان برگزار شد، با سخنرانی حجت الاسلام طیبی و اجرای گروه تواشیح به پایان رسید.


برگزاری کارگاه آموزشی نگرشی دیگر به هویت دین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج اساتید، کارگاه آموزشی نگرشی دیگر به هویت دین با همکاری مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی در واحد دانشگاهی ملارد برگزار شد.


این کارگاه که با استقبال خوب دانشجویان و اساتید مواجه شد با هدف ارائه نگرش سیستمی به دین و تغییر دیدگاه شرکت کنندگان نسبت به دین در شش مرحله اساسی برگزار شد.


در مرحله اول نسبت به تعیین هدف و تعیین نگرش نسبت به حقیقت دین، در مرحله دوم توانایی دین در تمدن‌سازی، در مرحله سوم فهم دین به صورت سیستمی یا شبکه‌ای و با هدف شناخت ظرفیت راهبردی و برنامه ساز بودن گزاره‌های دین پرداخته شد و در مراحل بعدی درباره برنامه حرکت برای تحقق دین شبکه‌ای و تمدن ساز، تعیین و تشخیص موقعیت‌های خطرخیز و بحران زا و اثرات نگرش سیستمی به اسلام در تمام لایه‌های زندگی بشر بحث و بررسی صورت گرفت.


این کارگاه به صورت روش تفکر خلاق و حل مسأله و با مشارکت حاضران برگزار شد.


کسب مقام دوم فوتسال دانشجویی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر


تیم فوتسال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر در مسابقات فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران موفق به کسب مدال نقره شد.


مسابقات فوتسال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران که با حضور ۱۳تیم و به میزبانی واحد قائم شهر برگزار شد تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر پس از قبولی شکست در دیدار فینال در مقابل تیم فوتسال واحد ساری مقام دوم این دوره از مسابقات را کسب کرد.


برگزاری کارگاه آموزشی نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد تهران مرکزی


کارگاه آموزشی نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ویژه معاونین، مدیران و کاربران استانهای تهران، قم، البرز، قزوین و سمنان به میزبانی معاونت امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.


مهندس سید عباس هاشمی و محمد ولی مردانی از مدیران حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این کارگاه در خصوص شیوه نامه جدید نقل و انتقال دانشجویی به بحث و بررسی پرداختند.


از جمله محورهای مورد بحث این کارگاه می‌توان چگونگی نقل و انتقال فرزندان هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، مهمانی دائم دانشجویان معلول و صعب العلاج، مهمانی چند دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مهمانی قهرمانان ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، انتقال و مهمانی خانواده‌های شاهد، ایثارگر، جانباز و آزاده، انتقالی پذیرفته شدگان دبیرستانهای سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، انتقال و مهمانی بر اساس جدول همطرازی دانشگاه آزاد اسلامی، مه‌مان و انتقالی دانشجویان سایر دانشگاههای داخل کشور به دانشگاه آزاد اسلامی و بالعکس و نحوه استفاده از سایت را نام برد.


برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی در مجتمع پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی


با حضور جمعی از دانشجویان نمایشگاه آثار دانشجویی رشته زبان انگلیسی واحد تهران مرکزی در مجتمع پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی برپا شد.


به همت اداره دانشجویی و فرهنگی و با مشارکت و همکاری کانون فرهنگی و اجتماعی طنین مجتمع پیامبر اعظم (ص) واحدتهران مرکزی نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد شهباز دانشجوی رشته زبان انگلیسی و استاد دوره آموزشی فوق برنامه خوشنویسی مجتمع پیامبر اعظم (ص) با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.


اهدا‍‍ خون از سوی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشکده سما اسلامشهر


به همت معاونت فرهنگی دانشجویی، پایگاه اهدای خون سیار سازمان انتقال خون در محل دانشکده سما اسلامشهر مستقر شد و اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشکده سما اسلامشهر به منظور اهدای خون و ترویج فرهنگ اهداء اقدام به اهدای خون کردند.


در این برنامه که از ساعت ۹ صبح و با حضور یک تیم ۱۰نفره از سازمان انتقال خون استان تهران برگزار شد، تعداد ۷۰نفر از دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشکده سما اسلامشهر خون خود را اهدا کردند.


به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده‌های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی اقدام به برگزاری مراسم اهدا خون در دانشکده سما اسلامشهر کرد.


شرکت کنندگان در این طرح در صورت داشتن سابقه اهدای خون به وسیله کارت شناسایی معتبر ثبت نام خود را انجام داده و پس از معاینه و مشاوره در صورت سلامت کامل جسمی اهدای خون از آنان انجام می‌شد. هر واحد خون، جان ۳ نفر از هموطنانمان را نجات می‌دهد.


طرح پایش سلامت در دانشکده سما اسلامشهر انجام شد


معاونت فرهنگی دانشجویی سما اسلامشهر با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان به منظور بررسی وضعیت سلامتی کارکنان و پیشگیری از ابتلاء به انواع بیماری‌ها، ‌ از ۸۰ درصد کارمندان داوطلب، ‌ معاینات تخصصی پزشکی و چکاب کامل آزمایش خون انجام داد.


مرکز بهداشت و درمان وزارت بهداشت مستقر در شهرستان اسلامشهر برای بررسی وضعیت سلامتی کارکنان و شناسایی بیماری‌ها در مراحل اولیه با استقرار یک اکیپ در محل این دانشکده معاینات و مشاوره‌های تخصصی پزشکی صورت پذیرفت و با توجه به این مشاوره‌ها امروز شنبه بر حسب ضرورت و شرایط افراد، ‌ ۳۴ مورد آزمایش خون انجام داد.


این برنامه در جهت حفظ و ارتقای سطح سلامت جسمی، روحی و روانی افراد شاغل در بهترین شرایط می‌باشد، چراکه بررسی و معاینات دوره‌ای و غربالگری باعث تشخیص زودرس و درمان به موقع بیماری‌ها وآسیب‌ها می‌شود و از تحمیل عوارض غیر قابل جبران و صرف هزینه‌های گزاف درمانی و از کار افتادگی پیش از موعد نیروی کاری جلوگیری می‌شود.


نشست ادواری و تخصصی رئیس واحد سوادکوه با اعضای هیات علمی


با توجه به نزدیکی فصل امتحانات پایان ترم، دکتر داریوش خادمی شورمستی رئیس واحد سوادکوه با اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی در سالن کنفرانس حوزه ریاست نشست ادواری و تخصصی برگزار کرد.


رئیس واحد سوادکوه با قدرانی از حضور منظم اساتید در دانشگاه در نیمسال تحصیلی جاری خواستار حضور حداکثری اساتید در ایام امتحانات و تحویل به موقع پاکت سوالات و متعاقباً اعلام نمرات امتحانی شد.


خادمی با دعوت به همکاری و مشارکت حداکثری اساتید در کمیته جذب دانشجو برای نیم‌سال دوم تحصیلی ۹۶ – ۹۵ بیان کرد: از مهم‌ترین وظایف اساتید در حوزه پژوهش‌های کاربردی با توجه به سیاست‌های کلی دانشگاه و تاکید دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه طرح‌های دانش‌بنیان و درآمدزای برون دانشگاهی است.


در ادامه این نشست اعضای هیات علمی با ارائه نظرات و پیشنهادات در حوزه تخصصی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته