دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1394 - 13:24
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

سالانه 90هزار تن به مخاطرات بهداشتی مبتلا می‌شوند

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، گفت: تمام تلاش خود را برای اجرای شعار امسال سازمان جهانی بهداشت به منظور ارتقای سطح سلامت بیمه شدگان در سازمان تامین اجتماعی به‌کار می‌گیریم.
کد خبر : 14485

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدعلی همتی به مناسبت هفته سلامت گفت: در کشور ما حداقل بیش از ۹۰ هزار نفر در سال بر اثر مصرف غذای آلوده و ناسالم دچار مخاطرات بهداشتی می‌شوند.


وی افزود: این مخاطرات از یک اختلال ساده در سیستم گوارشی شروع و در مواردی منجر به بیماری‌های شدید گوارشی و سرطان‌ها میشود.


همتی با بیان اینکه بحث تغذیه در دنیا نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است، گفت: بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به عفونت‌های روده‌ای و مشکلات گوارشی ناشی از غذای ناسالم می‌شوند و بیش از ۳۵۰ هزار نفر از این تعداد، فوت می‌شوند.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به نام‌گذاری شعار سازمان جهانی بهداشت تحت عنوان «سلامت و ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره» در سال ۲۰۱۵ اشاره و بیان کرد: دولت‌ها و سازمان‌هایی که مسئولیت رسیدگی به سلامت مردم را دارند، بحث توجه به غذای سالم و ایمنی مواد غذایی را در برنامه‌های بهداشتی خود به طور ویژه گنجانده‌اند.


وی تمیز نگه داشتن مواد غذایی، جداسازی مواد غذایی خام از پخته، پختن کامل مواد غذایی، پخت غذا با درجه حرارت مناسب و استفاده از آب سالم و مواد غذایی سالم را ۵ نکته کلیدی سازمان جهانی بهداشت برای رسیدن به غذاهای سالم عنوان کرد.


همتی تاکید کرد: مصرف بیش از حد چربی یا چربی‌های اشباع شده و هیدروژنه که فاکتورهای خطر را به دنبال دارد باید به حداقل برسد و همچنین باید از مصرف لبنیات پرچرب و غذاهایی که در روغن غوطه ورند خودداری و روغنهای زیتون و هسته انگور که کیفیت بهتری دارند، جایگزین شود.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی برای حفظ سلامت خانواده‌ها، پیاده‌روی و ورزش روزانه را توصیه کرد و افزود: منظم بودن ورزش به مدت ۳۰ دقیقه طی روز، در کاهش فشارخون، قندخون و سلامتی فرد موثر است.


وی استاندارد سازی و تجهیزات فضاهای پخت غذا در سازمان و برنامه‌ریزی برای استقرار سیستم استاندارد تحت عنوان Haccp که در تمامی مراکز بستری، غذای سالمی به بیماران ارائه شود را از مهمترین فعالیت‌های پیش‌‌روی سازمان در سال جاری برشمرد و اظهار امیدواری کرد؛ استاندارد سازی در مراکز درمانی سازمان اجرا و به صورت کارآمد این سیستم عملیاتی شود.


همتی گفت: تمام تلاش خود را برای اجرای شعار سال ۲۰۱۵ سازمان جهانی بهداشت به منظور ارتقای سطح سلامت بیمه شدگان در سازمان تامین اجتماعی بکار می‌گیریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته