دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1394 - 13:26

گفت‌وگوی کری و لاوروف درباره برنامه هسته‌ای ایران

یک مقام ارشد آمریکا گفت که وزرای امور خارجه دو کشور آمریکا و روسیه درباره برنامه هسته‌ای ایران و موضوعاتی همچون اوضاع اوکراین و تحولات به‌وجود آمده در یمن گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 14484

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «جان کری»، وزیر امورخارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.


منابع خبری همچنین گزارش کردند که دو طرف علاوه بر برنامه هسته‌ای ایران، درباره اوضاع اوکراین و بحران یمن به رایزنی پرداختند.


هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 پنج‌شنبه (13 فروردین) اعلام کردند که به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی دست یافته‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن (11 تیر) باشد.


بیانیه مشترکی که «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که دو طرف برای توافق نهایی به آن دست یافته‌اند.


علاوه بر این، ایران و آمریکا هم‌زمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد توافق شده میان دو طرف می‌پردازد. «محمد جواد ظریف» سند طرف آمریکایی (فکت شیت) را رد کرده است و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یادشده خوانده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته