دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شایعه منتفی شدن فسخ واگذاری/ جنجال واگذاری مخابرات تمام می‌شود؟

واگذاری مخابرات از روز اول با اما و اگرهای فراوانی همراه بود. از واگذاری چند دقیقه‌ای تا اعلام خبر فسخ واگذاری، نام این شرکت را بر سر زبان‌ها انداخت؛ موضوعی که همچنان در گیر و دار اخبار ضد و نقیض درباره فسخ واگذاری یا منتفی شدن فسخ است.
کد خبر : 144794

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، با وجود آن که هفته گذشته خبر فسخ قرارداد واگذاری شرکت مخابرات از سوی سازمان خصوصی سازی مطرح شد، اما اکنون خبرهای دیگری به گوش می رسد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اختلاف سازمان خصوصی سازی و شرکت مخابرات ایران درباره فسخ قرارداد واگذاری بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم این شرکت، از مذاکره دو طرف در این زمینه خبر داده است.


محمود واعظی این مسئله را اختلاف مالی بین شرکت مخابرات و سازمان خصوصی سازی دانسته است و حتی در گامی فراتر پای وزارت ارتباطات را از این ماجرا بیرون کشیده و گفته است که این موضوع به وزارت ارتباطات ربطی ندارد و انشاءالله مذاکرات آنها به نتیجه خواهد رسید.


این در حالی است که پیش از این سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود فسخ این قرارداد به دلیل عدم انجام تعهدات خریدار قطعی است و خریدار مخابرات تمامی فرصت های پرداخت بدهی خود را از دست داده است؛ اما همین سازمان در روز 29 آذر ماه 1395 در اطلاعیه گفت خریدار حق دارد در صورت شکایت یا هرگونه اعتراض به اقدام این سازمان به هیات داوری مراجعه کند.


حتی واعظی درباره احتمال طرح شکایت در محاکم قضایی هم گفت: این موضوع قرارداد است و باید بر اساس آن عمل شود.


حال با کش و قوس های بوجود آمده سازمان بورس از مدیران و سهامداران این شرکت خواسته تا ترکیب جدید سهامداری را ارائه کنند؛ امری که به اعتقاد مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین بی‌دلیل است، زیرا به عقیده وی اطلاعیه سازمان خصوصی سازی درباره فسخ قرارداد واگذاری سهام کنترلی و مدیریتی شرکت مخابرات ایران بی اعتبار است.


از سوی دیگر سازمان خصوصی سازی در واکنش به نامه سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران اعلام کرده که ابلاغ فسخ قرارداد واگذاری، قانونی و دارای اعتبار کافی حقوقی است.


اما در حالی که شب گذشته یکی از سایت‌ها که به انتشار اخبار در حمایت از مخابرات و شرکت همراه اول می‌پردازد، در خبری مدعی رای هیات داوری مبنی بر کان لم یکن شدن فسخ قرارداد واگذاری مخابرات شد، طبق گزارش سایت روزنامه ایران، مشاور سازمان خصوصی سازی اعلام کرده که هیات داوری هنوز رای خود را اعلام نکرده است.


لازم به ذکر است شرکت توسعه اعتماد مبین دو دادخواست برای کان لم یکن کردن قرارداد واگذاری مخابرات و توقف موقت فرایند فسخ قرارداد به هیات داوری ارایه کرده است.


هنوز هیات داوری هیچ تصمیمگیری در خصوص کان لم یکن کردن فسخ قرار داد نداشته و صرفا مدارک طرفین برای توقف موقت فرآیند فسخ قرارداد واگذاری مخابرات بررسی شده است.
شنیده ها حاکی از آن است که هفته آینده رای هیات داوری در خصوص توقف موقت فرآیند فسخ قرارداد صادر خواهد شد.


روزهای آینده می‌تواند تکلیف یکی از جنجالی ترین واگذاری ها در تاریخ ایران را مشخص کند. اینکه خریدار مخابرات قدرت کافی برای نگه داشتن سهام 50 بعلاوه یک سهم خود را دارد و یا سهم این شرکت دوباره بر روی میز واگذاری باز می گردد؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته