دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مشکل «مشکل گیتی» حل می‌شود؟/ کاظمی: هرچیزی در ماهواره تبلیغ می‌شود اما دیواری کوتاه‌تر از سینما نیست/ شنبه با مسئولان گفت‌وگو می‌کنم

بهرام کاظمی، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مشکل گیتی» که فیلمش به دلیل پخش تیزر از شبکه GEM از چرخه اکران خارج شده، معتقد است مشکل پخش تیزر از شبکه‌های ماهواره‌ای تبدیل به معضل سینمای ایران شده است و باید به هر نحوی برطرف شود.
کد خبر : 144771

بهرام کاظمی که پس از 8 سال با «مشکل گیتی» به سینما بازگشته، پس از دستور دادستانی مبنی بر پایین آمدن این فیلم از پرده سینماها تصمیم گرفته است همراه با عوامل فیلم و جمعی از سینماگران به وزارت ارشاد مراجعه و مشکل فیلمش را برطرف کند، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «تصمیم گرفته‌ایم همراه با جمعی از سینماگران به ارشاد مراجعه و این مشکل را که تبدیل به معضل سینمای ایران شده است، با گفت‌وگو و تعامل برطرف کنیم.»


موافق جلوگیری اکران هیچ کدام از فیلم‌های روی پرده نیستم


کاظمی در ادامه گفت: «30 سال در سینمای ایران فعالیت کرده‌ام و با بودجه شخصی و مستقل فیلم ساخته‌ام. پس از 8 سال فیلم دیگری را کارگردانی کردم که اتفاقا فضای مجازی و سریال‌های ماهواره‌ای را نقد می‌کند، اما مسئولان تصمیم گرفتند اکران فیلم را متوقف کنند. این اتفاق در حالی رخ داده که تیزر فیلم‌‌های دیگری هم از همین شبکه پخش می‌شد. من موافق جلوگیری اکران هیچ کدام از فیلم‌های روی پرده نیستم و معتقدم این مشکل باید حل شود.»


متاسفانه دیواری کوتاه‌تر از ما پیدا نکرده‌اند


این کارگردان در ادامه گفت: «هنوز نمی‌دانم چه اتفافی خواهد افتاد ولی فردا با مسئولان گفت‌وگو خواهیم کرد و امیدوارم این معضل از بین برود؛ معضلی که گریبان سینما را گرفته است. در حالی که شبکه‌های ماهواره‌ای هرچیزی را تبلیغ می‌کنند و فروشگاه‌های مختلف داخل ایران تبلیغات مختلفی را در شبکه‌های ماهواره‌ای دارند. متاسفانه دیواری کوتاه‌تر از سینما نیست.»


به گزارش آنا فیلم سینمایی «مشکل گیتی» از اوایل ماه آذر روی پرده سینماها رفت اما روز چهارشنبه، نهادهای قضایی تصمیم گرفتند جلوی اکران این فیلم را بگیرند. پس از این تصمیم بلیت‌فروشی «مشکل گیتی» در سایت فروش بلیت سینماتیکت متوقف شد و اطلاعات فیلم از این سایت حذف شد. این اتفاق در حالی رخ داده که تیزر فیلم‌های دیگری هم از شبکهGEM پخش می‌شود اما «مشکل گیتی» از چرخه اکران خارج شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب