دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرنده هوایی ساقط شده در منطقه پرواز ممنوع حوالی میدان انقلاب متعلق به کجا بود؟

محسن همدانی معاون امنیتی استانداری تهران گفت: هلی شاتی که صبح امروز در منطقه پرواز ممنوع میدان انقلاب و بیت رهبری ساقط شد متعلق به صدا و سیما بوده است.
کد خبر : 144744

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، قرارگاه ثارالله گزارش داده که این هلی شات متعلق به صدا و سیما بوده است.


به گفته وی، این هلی شات به دنبال تصویربرداری هوایی از محل نماز جمعه تهران بوده، اما به منطقه پرواز ممنوع بی توجهی کرده و وارد این منطقه شده است و توسط پدافند هوایی مهندم شده است.


همدانی همچنین افزود: تیمی که مسئول پرواز این هلی شات بوده است باید به طول و عرض جغرافیایی منطقه و محدوده پرواز ممنوع توجه می کرده که در این زمینه دچار سهل انگاری شده است. این تیم نسبت به محدوده پرواز ممنوع بی اطلاع بوده است.


در همین حال، یک منبع آگاه در گفت وگو با ایلنا گفت: پس از بررسی مسوولان مشخص شد که پرنده هوایی متعلق به یک گروه مستندساز دارای مجوز فیلمبرداری بود که به صورت غیرعمد از محدوده مجاز خارج و به سمت منطقه ممنوعه پرواز می کند.


وی تصریح کرد: پرواز این پرنده هوایی به سمت منطقه ممنوعه موجب می شود که از سوی پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شود.


دبیرخانه شورای تامین فرمانداری تهران اعلام کرده است که اقدام به تیراندازی توسط پدافند هوایی به یک دستگاه هلی شات در محدوده پرواز ممنوع میدان انقلاب و بیت رهبری در ساعت 9:45 دقیقه صبح امروز انجام شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب