دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1395 - 10:58

درخواست جدید اسرائیل از ترامپ

یک مسئول اسرائیلی گفت اسرائیل از رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا خواسته است تا مانع از تلاش شورای امنیت سازمان ملل متحد برای فشار بر روند شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری شود.
کد خبر : 144726

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یک مسئول اسرائیلی روز گذشته (پنج‌شنبه) گفت: «به‌دنبال شکست اسرائیل در اقناع مقام‌های آمریکایی در استفاده از حق وتو برای جلوگیری از تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره جلوگیری از ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل، مسئولان اسرائیلی در سطوح عالی ارتباطاتی با تیم انتقالی دونالد ترامپ برقرار کرده‌اند و خواستار تلاش برای ورود به این موضوع شده‌اند.»


مسئولان غربی گفتند که دولت آمریکا پیشتر قصد داشت از رای‌گیری در این‌باره جلوگیری کند.


بعد از این تبادل پیام‌ها و ارتباطات بود که ترامپ در توییتی خواستار استفاده از حق وتو از سوی آمریکا شد. وی همچنین در این‌باره با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر تماس تلفنی برقرار کرد تا گام‌های لازم در این‌باره برداشته شود. او از هیات مصری خواست رای‌گیری درباره این موضوع که قرار بود پنج‌شنبه شب انجام شود را به تاخیر بیاندازد.


رژیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که روابطش با دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دچار تنش شده، معتقد است باید پیش از تصویب چنین طرحی در شورای امنیت که با هماهنگی با فلسطینیان انجام می‌شود، اقداماتی در جهت خنثی کردن طرح بردارند.


این مسئول اسرائیلی تاکید کرد چنین طرحی مغایر با التزام کشورها به حمایت از اسرائیل در سازمان ملل متحد است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته