دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر اقتصاد با تاکید بر کاربردی بودن جلسات:

جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شعاری نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه جلسه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شعاری نیست عنوان کرد: برگزاری این جلسات باید کاربردی بوده و خروجی داشته باشد.
کد خبر : 144711

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شادا، طیب‌نیا در بخشی از سخنان خود در جلسه شورای راهبردی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، با بیان اینکه تا پایان سال تعهدات دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با رونق اقتصادی صد درصد عملیاتی شود گفت: بانک‌ها نیز باید تعهدات خود در این زمینه را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه برخی نامه‌نگاری‌ها درباره مصوبات جلسه قبلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به حضور وزیر و معاونان وزارت اقتصاد انجام شده است، تصریح کرد: نامه‌نگاری‌ها خوب است؛ اما کافی نیست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی بنا نداریم جلسات سخنرانی و شعارگونه برگزار کنیم، اظهار داشت: نامه‌نگاری اداری کافی نیست و باید نتایج اقدامات را بررسی کنیم و تحقق تعهداتی که سیستم بانکی پذیرفته باید در این ستاد بررسی شود.


طیب‌نیا با تاکید بر اینکه تسریع در پرداخت تسهیلات ارزی استان قابل پیگیری است، افزود: اگر قرار باشد هفته‌ای یکبار به سمنان بیایم این کار را خواهم کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: انتظاری که در پایان داریم، این است که تعهداتی که سیستم بانکی و سایر نهادها در مورد طرح‌های کوچک و متوسط پذیرفته‌اند، 100 درصد انجام شده باشد.
وی تصریح کرد: بعضی از پروژه‌های اولویت‌دار پیشرفت خوبی داشته‌اند و بعضی‌ها پیشرفتشان خوب نیست؛ یعنی باید بنشینیم و با دستگاه‌ها صحبت کنیم و ببینیم مشکلات از کجاست و آنها را حل و فصل کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیشتر در جلسه امروز دنبال حل معضلات و مشکلات هستیم و هدف، جمع‌بندی جلسات، پیشنهادات و اقداماتی است که باید انجام دهیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: منطقه ویژه اقتصاد مقاومتی به‌منظور توازن توسعه پایدار در مناطق محروم استان سمنان باید عملیاتی شود.


طیب‌نیا بیان کرد: استاندار سمنان و مدیران استانی باید بررسی کنند منطقه‌ای که شرایط خوبی داشته باشد، را برای ایجاد منطقه ویژه اقتصاد مقاومتی پیشنهاد دهند.
وی تصریح کرد: اگر منطقه‌ای با شرایط مشابه که مدنظر وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده، وجود داشته باشد، خوب است این ایده را در استان سمنان هم دنبال کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مقام معظم رهبری روی طرح اقتصاد مقاومتی حساسیت و در عین حال تأکید دارند و دولت هم در تلاش است آن را عملیاتی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب