دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1395 - 15:07
در دیدار با جابری انصاری

اسد: آزادی حلب پیروزی سوریه، ایران و روسیه است

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که در سوریه به سر می برد صبح امروز با بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه گفت‌‌و‌گو کرد.
کد خبر : 144683

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دو طرف در این دیدار آخرین تحولات منطقه و سوریه را بررسی کردند.


جابری انصاری بشار اسد را در جریان جزئیات تلاش‌های دیپلماتیک به ویژه تلاش‌های مربوط به نشست سه جانبه‌ میان ایران، روسیه و ترکیه در مسکو برای کمک به پایان بحران سوریه قرار داد.


در این دیدار دو طرف بر اهمیت پیروزی اخیر حلب به عنوان یک گام اساسی برای نابودی تروریسم در همه اراضی سوریه و فراهم کردن شرایط مناسب برای یافتن راه حل بحران تأکید کردند.


رئیس‌جمهوری سوریه در این دیدار تأکید کرد که آزادی حلب از دست تروریسم فقط پیروزی برای سوریه نیست، بلکه همه کسانی که در حال حاضر در مبارزه با تروریسم سهیم هستند به ویژه ایران و روسیه پیروز هستند.


اسد همچنین تصریح کرد که این مسئله در عین حال شکستی برای همه کشورهای متخاصم با ملت سوریه است که از تروریسم به عنوان ابزاری برای تحقق منافع خود استفاده کردند.


در این دیدار، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای ریاست جمهوری، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه و مدیر اداره آسیا در وزارت امور خارجه حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب