دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1395 - 12:11
مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

سه دفتر بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای فرانسه، فنلاند و اتریش راه‌اندازی می‌شود

دکتر حسین ابراهیمی، مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی ۳ دفتر بین‌المللی جدید این دانشگاه در کشورهای اتریش، فنلاند و فرانسه خبر داد.
کد خبر : 144604

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از مهر، حسین ابراهیمی، مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی درباره دوره‌های بین‌المللی این دانشگاه گفت: «بیشتر دوره‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری است. بخشی از دوره‌های بین‌المللی دانشگاه در قالب کرسی‌ها و دوره‌های زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود زیرا سیاست این دانشگاه ترویج و توسعه زبان و ادبیات فارسی است.»


ابراهیمی گفت: «یکی از محورهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی توسعه فعالیت‌های بین‌المللی است. همه دانشگاه‌ها به دنبال این هستند که همکاری‌های بین‌المللی خود را گسترش دهند، بنابراین یکی از زمینه‌های گسترش فعالیت دانشگاه حضور در انجمن‌های معتبر بین‌المللی است.»


او افزود: «ما برای این کار دفتری با عنوان مطالعات راه‌اندازی کرده‌ایم که انجمن‌های علمی دنیا را بررسی و بستری فراهم می‌کند تا اعضای هیات علمی عضو انجمن‌های علمی معتبر بین‌المللی شوند. بنابراین می‌توان از ظرفیت علمی و آموزشی این افراد در آینده استفاده کرد.»


او درباره راه‌اندازی دفاتر بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در سایر کشور‌ها نیز گفت: «یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد آزاد اسلامی که جزو برنامه‌های مصوب محسوب می‌شود، ایجاد دفاتر دانشگاه در خارج از کشور و در دانشگاه‌های معتبر دنیا است.»


مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: «براساس مصوبه هیات امنای این دانشگاه قرار است تا پایان برنامه ۵ ساله در ۱۶ کشور دفتر بین‌المللی راه‌اندازی کنیم که سه دفتر جدید بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای اتریش، فرانسه و فنلاند راه‌اندازی می‌شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته