دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1395 - 10:49
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد

توانمندسازی افراد نیازمند مهمترین برنامه کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، توانمندسازی افراد نیازمند را مهمترین برنامه کمیته امداد دانست.
کد خبر : 144554

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در دیدار با استاندار قم با بیان اینکه جایگاه این استان در کشور بسیار ارزشمند است، افزود: باید برنامه‌ریزی کنیم تا خانواده کمیته امداد از فضای معنوی این استان استفاده کنند. نگاه ما به قم یک نگاه فرهنگی است و این نگاه موجب می‌شود که بتوانیم با تلاش‌های بسیار، مشکلات مددجویان را رفع کنیم.


رئیس کمیته امداد، با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و خودکفایی آنان است که در این زمینه اجرای ضوابط و پالایش‌های واقعی دامنه مددجویان امری ضروی محسوب می‌شود، بیان کرد: هدف اصلی ما در کمیته امداد این است که مددجویان را توانمند و از تحت حمایت این نهاد خارج کنیم.


وی در ادامه اشتغال و مسکن را از جمله مهم‌ترین مشکلات مددجویان این نهاد عنوان و تصریح کرد: کمیته امداد تلاش‌های بسیاری برای رفع نیاز مددجویان تحت حمایت انجام داده است اما این نهاد نمی‌تواند به تنهایی ریشه فقر را در کشور از بین ببرد، رفع این مشکلات حمایت و همکاری مسئولان و اقشار جامعه را می‌طلبد.


فتاح با بیان اینکه برای توانمندسازی مددجویان تحت­ حمایت و اقشار آسیب­ پذیر، محرومیت­ زدایی و تأمین مسکن شهری برای مددجویان و استفاده از فرصت‌های شغلی آنان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، بیان کرد: البته در این زمینه همکاری دولت با کمیته امداد بسیار خوب ارزیابی می‌شود، دولت در فضای اقتصادی موجود، کمک رسان ما برای رفع فقر و محرومیت در جامعه است که قدردان تمامی زحمات آنان هستیم.


وی در ادامه با اشاره به اینکه محرومیت زدایی از جمله اولویت‌های کاری ما در کمیته امداد به حساب می آید، یادآور شد: اما باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که توانمند سازی فرهنگی مددجویان نیز نباید نادیده گرفته شود، به این معنا که فرهنگ نیز باید جایگاه ویژه‌ای در تمامی نهادها و البته کمیته امداد داشته باشد.


رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ما در کمیته امداد نباید کارمندی عمل کنیم تا به نتیجه مطلوب خود برسیم، مطرح کرد: با توجه به اهمیت همکاری تمامی نهادها برای رفع محرومیت در کشور در نظر داریم با همکاری استانداری قم برای کاهش مشکلات نیازمندان این استان گام برداریم تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته