دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«هنر اسطوره‌شناسی» در انتشارات علمی و فرهنگی

کتاب «هنر اسطوره‌شناسی» نوشته اسماعیل گزگین از سوی انتشارات علمی و فرهنگی، روانه بازار کتاب شد.
کد خبر : 144553

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، انتشارات علمی و فرهنگی اخیرا کتابی را در حوزه اسطوره و ارتباط آن با هنر منتشر کرده است؛ کتابی تحت عنوان «هنر اسطوره‌شناسی» نوشته اسماعیل گزگین و با ترجمه بهروز عوض‌پور.


اسطوره‌شناسی هنر، هنر اسطوره شناسی و هنر و اسطوره‌شناسی امر مقدس، عناوین سه فصلی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته و همچنین از دیواره غارها بر شاکله سنگ‌ها، اسطوره گیلگمش، آپولون، آرتمیس، هراکلس، اسطوره عصیان، اسطوره ماهی، اسطوره مسیح و... از جمله زیرفصل‌های این کتاب به شمار می‌آیند.


در مقدمه این کتاب آمده است: «اسطوره‌ها بازتاب روان مردمان باستان‌اند و هنر در این عصر از آنجا بردمیده است که روان آدمی را تسلی دهد. از این راه، می‌توان مرجع این هر دو را یکی انگاشت و یا حتی گامی پیشتر رفت و هنر را زبان بیان اسطوره‌ها پیش از اختراع نوشتار دانست.


این نوشتار حرکتی است که گاه از اسطوره آغاز شده و به هنر منتهی می‌شود. گاه هم از هنر آغاز شده و به اسطوره منتهی می‌شود. گاه در پی آن برمی‌آید که روایت اسطوره‌ای پس و پشت یک اثر هنری را کشف کند. و گاه بر آن می‌شود که مشخص کند یک روایت اسطوره‌ای چگونه در قالب یک اثر هنری متجلی می‌شود.»


کتاب «اسطوره‌شناسی هنر» نوشته اسماعیل گزگین و با ترجمه بهروز عوض‌پور، در 340 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه‌ای منتشر و در دسترس علاقه‌مندان به مبانی هنر و اسطوره قرار گرفته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب