دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نشست خبری «سلام بمبئی» با حضور محمدرضا گلزار و دیا میرزا

محمدرضا گلزار: تمام قد از «سلام بمبئی» دفاع می‌کنم/ دیامیرزا جلوی دوربین «هفت» می‌نشیند

نشست خبری فیلم سینمایی «سلام بمبئی» با حضور عوامل فیلم و دیا میرزا بازیگر هندی فیلم در پردیس کورش برگزار شد.
کد خبر : 144506

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، دیا میرزا بازیگر هندی فیلم «سلام بمبئی» پس از حضور در ایران، همراه با محمدرضا گلزار، دیگر بازیگر اصلی فیلم، قربان محمدپور، کارگردان، جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده و دیگر عواملی چون پخش‌کننده هندی فیلم در پردیس کورش برگزار شد و دیا میرزا از حسش به ایران و تجربه همکاری با سینماگران ایرانی گفت.


ایران برای من کشور ناشناخته‌ای نیست


دیا میرزا بازیگر هندی فیلم «سلام بمبئی» در ابتدای نشست گفت: «به عنوان یک هنرمند دوست داشتم بین مردم ایران جایگاهی داشته باشم و در این پروژه حاضر شدم. قبل از حضور در این پروژه فیلم‌های ایرانی را دنبال می‌کردیم و حسی شخصی به سینمای ایران داشتم. سال‌ها قبل پدرم از آلمان به ایران می‌آید و پس از اقامت 3 ماهه در ایران به هند برمی‌گردد. اینجا برای من کشور ناشناخته‌ای نیست و حس غریبی نسبت به ایران ندارم.»


دیا میرزا درمورد همکاری با محمدرضا گلزار گفت: «این فیلم در مورد عشق بود و من با شخصی بسیار شریف همبازی بودم. جدای از بازی ایشان، محمدرضا گلزار برای من آدمی شریف و دوست داشتنی بود. محمدرضا گلزار گفته بود که در قلب هزاران نفر جای تازه‌ای پیدا خواهی کرد. از طریق فضای مجازی با آدم‌های زیادی مواجه شدم که به من محبت کردند و از این اتفاق خوشحالم.»


کمی مهربانانه‌تر با این فیلم برخورد کنیم


در ادامه محمدرضا گلزار درمورد سینمای هندوستان گفت: «سینمای هندوستان در سال‌های اخیر تغییرات بسیاری کرده و فیلم‌های باکیفیتی تولید می‌کند.»


گلزار در ادامه درمورد خوانندگی در این فیلم گفت: «قرار بود در تنهایی خودم قطعه‌ای را اجرا کنم اما قبول نکردم و ترجیح دادم تمرکزم را روی کار اصلی خودم یعنی بازیگری بگذارم. به هر حال در روزهای پایانی فصل زمستان اجرایی در تهران دارم و سوپرایزهای زیادی خواهیم داشت.»


گلزار درمورد حضورش در سینما هند هم گفت: «احتمال زیادی وجود دارد که در آینده نزدیک برای بازی در چند پروژه سینمایی به هندوستان بروم.»


گلزار درمورد فیلم‌هایی که بازی کرده و همچنان توقیف مانده‌اند و امکان وجود حساسیت‌ها روی حضورش در فیلم‌های سینمایی هم گفت: «هیچ‌کدام از اتفاق‌هایی که برای فیلم‌هایی که درشان حضور داشته‌ام به من مربوط نمی‌شود. «مادر قلب اتمی» به خاطر ساختارش توقیف مانده است. «خشکسالی و دروغ» به دلیل پرداختش به موضوعی خاص توسط حوزه هنری تحریم شده و «دلم می‌خواد» به دلیل اختلاف بین تهیه‌کننده و کارگردان هنوز اکران نشده است.»


وی درمورد برخورد با ستاره‌سازی در سینمای ایران هم گفت: «شاید اوایل دوران بازیگری با مشکلاتی مواجه شدم اما در این سال‌ها مشکلاتی برایم وجود نداشته و من چندین سال است که کارم را انجام می‌دهم.»


این بازیگر در انتها گفت: «فیلم «سلام بمبئی» اولین تجربه انگلیسی‌زبان سینمای ایران است و همچنین تجربه‌ای تازه در محصول مشترک سینمایی. پس باید کمی مهربانانه‌تر با این فیلم برخورد کنیم و آن را شروع تازه‌ای بدانیم.


ما اصلا نمی‌خواستیم فیلمی هنری یا روشنفکرانه بسازیم بلکه هدف ما ساخت یک فیلم تجاری آبرومند بود. من تمام قد از این فیلم دفاع می‌کنم و به عنوان اولین محصول مشترک ایران و هند اثری قابل قبول است.»


بچه‌های مذهبی سینما «سلام بمبئی» را دوست داشتند


جواد نوروزبیگی درمورد پخش نشدن تیزرهای فیلم از تلویزیون گفت: «تلویزیون تیزرهای فیلم «سلام بمبئی» را پخش نمی‌کند و حمایتی از فیلم ما نمی‌کند. اگر تیزر فیلم از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شود، اولین اتفاقی که می‌افتد محوم شدن مردم از تماشای این فیلم است اما ما توقع داریم حالا که این اتفاق رخ نداده و با وجود تعلق بخشی از فیلم به طرف هندی، تیزر فیلم در هیچ شبکه‌ای پخش نشده، از ما حمایت شود. فیلم‌های 500 تیزر دارند و یا بیلبوردهای شهری در اختیارشان قرار گرفته است اما به ما تبلیغ به صورت زیرنویس هم داده نمی‌شود. حتی پیشنهاد دادیم که هزینه پرداخت تیزر را بدهیم اما باز هم رضایت ندادند. به عنوان تهیه‌کننده محرومم از کمترین حقم که تبلیغ برای فیلم است. حتی علی سرتیپی، مدیر شرکت فیلمیران و. پخش‌کننده فیلم هم پی‌گیری کردند و موفق نشدند حق تبلیغ بگیرند.»


وی در ادامه گفت: «از طرفی دستور داده‌اند تا در هیچ برنامه تلویزیونی اسمی از «سلام بمبئی» آورده نشود و شب گذشته به بنیامین بهادری گفته بودند حق نداری درمورد فیلم صحبت کنی و فقط درمورد فعالیت‌هایت در حوزه موسیقی می‌توانی حرف بزنی. بنیامین در تماس تلفنی‌ای با من داشت با اشاره به دلخوری‌اش از پخش نشدن قطعه‌هایش در این برنامه، گفته بود که قصد داشته برنامه را ترک کند اما عوامل برنامه «حرف تو برف» با اصرار مانع از این اتفاق شده بودند. اعتقاد دارم که مسئولان فیلم را ندیده‌اند چون تمام بچه‌های فرهنگی و مذهبی سینما فیلم را دیده‌اند و دوست داشته‌اند. ما فقط در فضای مجازی تبلیغ کرده‌ایم.»


نوروزبیگی در انتها گفت: «قرار بود دیا میرزا در برنامه «هفت» حاضر شوند اما به لحاظ زمانی هماهنگی به وجود نیامد و قرار بر این شده که روز جمعه از شبکه‌‌های مختلف برای گفت‌وگو با دیا میرزا با ما هماهنگ کنند و تا شرایط این گفت‌وگوها را فراهم کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته