دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1395 - 16:19

تذکرات نمایندگان:‌ انتقاد از تورم قیمت دلار و بررسی نشدن طرح استیضاح وزیر راه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی خود با تبریک جشن خودکفایی گندم خواستار ارجاع وظیفه سازمان صداوسیما برای ارتقای فرهنگ عمومی شدند.
کد خبر : 144470

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جواد کریمی قدوسی در آغاز جلسه علنی نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به پیروزی های اخیر محور مقاومت و ملت سوریه در عرصه جنگ حلب گفت: پیروزی راهبردی مردم سوریه و جریان مقاومت در آزادسازی شهر حلب را تبریک می گویم. آثار این پیروزی آنقدر وسیع و گسترده بود که بلافاصله سران مثلث عبری، عربی، غربی اظهار نظر کردند و در آن بر شکست فاحش خود در برابر محور مقاومت اعتراف کردند.


وی با بیان اینکه آثار شکست این کشورها آنقدر وسیع بود که بلافاصله در عرصه های مختلف رخ نشان داد، گفت: یکی از این مسائل اقدام سنای آمریکا در وضع قانون جدید برای تمدید تحریم های 10 ساله بود که به طور حتم برخلاف نص صریح برجام است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در آن زمان هیچکدام از سناتورهای آمریکایی نمی گفتند ایران نقض برجام کرده بلکه اعتراف می کردند چون ایران قدرتمند است ما می خواهیم با این قانون به مقابله با جمهوری اسلامی بپردازیم.


وی ادامه داد: بلافاصله شاهد حضور وزیر مونث کشور خبیث انگلیس درمنطقه بودیم که وی با الفاظ رکیک ملت ایران را تهدید می کرد اما ولی امر مسلمین اخیرا در دیدارشان تاکید کردند که عزت و اقتدار ایران اسلامی و همه ملت های مسلمان کانون وحدت جهان اسلام است که انشاءالله به زودی آثار آن نمایان خواهد شد.


سید حسین افضلی نماینده مردم اقلید در مجلس نیز در تذکری با تبریک خودکفایی گندم گفت:‌ سهم کشاورز در جشن خودکفایی چیست ؟‌ دیدیم که گندم کاران خون گریه کردند تا مطالباتشان را پرداخت شد و هنوز هم خسارت کشاورزان پرداخت نشده است.


وی همچنین در تذکری به وزیر کشور گفت:‌ انتظار می رود مسئولین تابعه شما در استان ها همراهی و همدلی بیشتری با نمایندگان داشته باشند، گاهی این طور تلقی می‌شود که مسئولین اصرار دارند با نمایندگان تلاقی داشته باشند.


علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در تذکر شفاهی گفت:‌ قیمت دلار 8 تا 9 درصد افزایش پیدا کرده اما قیمت لوازم خانگی بیش از 22 درصد افزایش داشته . چه کسی باید بازار را کنترل و از حقوق مردم دفاع کند؛ از مسئولین ذیربط می خواهم اقدامات لازم را انجام دهند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: براساس گزارش رئیس‌ جمهوری، رئیس مجلس و قوه قضاییه با توجه به مصوبه سنای آمریکا برجام نقض شده، چرا در راستای اجرای قانون اقدام متقابل هیچ گزارشی به مردم داده نمی شود.


محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز نیز خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی رغم تاکیدات و دستورات کتبی و شفاهی برای حمایت از تولیدات داخلی شاهد واردات ام دی اف با ارز مبادله به کشور و انباشت تولیدات داخلی در انبارها هستیم که باید در این خصوص اقدام لازم صورت گیرد.


وی با انتقاد از عدم بررسی طرح استیضاح وزیر راه در مجلس گفت: علی رغم تقدیم طرح استیضاح با 80 امضا به کمیسیون عمران، بعد از 17 روز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و از طرح آن جلوگیری می‌شود. در حالی که آلام ناشی از سانحه قطار تبریز – مشهد دل و جان مردم و خانواده های حادثه دیده را می‌سوزاند.


احمد بیگدلی نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: صدا وسیما به جای تخریب مسئولان و بی احترامی به آن‌ها در برنامه های مختلف حتی دربرنامه های سرگرمی با توجه به افزایش بودجه این سازمان به وظیفه خود در جهت ارتقای فرهنگ عمومی عمل کند.


وی اظهار کرد: براساس فرموده امام(ره)، پاسداشت بزرگان جهاد و شهادت یکی از وظایف ماست و در حالی که چند روز گذشته همزمان بود با سالگرد شهید تندگویان صدا و سیما هیچ اشاره ای به این موضوع نداشت لذا به این نهاد متذکر می شوم به جای برخی رفتارهای نادرست به وظایف اصلی خود عمل کند.


بیگدلی در پایان خاطر نشان کرد: از وزارت امور خارجه برای پیگیری مطلوب وضع دو نفر از اتباع کشورمان که در زندان های کنیا گرفتار بودند تشکر می‌کنیم که منجر به آزادی این دو نفر و بازگشت به کشور شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته