دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازار کم رونق نفت در آستانه سال نو میلادی

ده روز مانده به آغاز سال نو میلادی،‌ معامله گران بازار نفت ترجیح داده اند تا بدون هیجان هفته های گذشته که با توافق کاهش تولید بر این بازار حاکم شده بود به انتظار سال آینده بنشینند.
کد خبر : 144398

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ بر همین اساس معاملات نفت از صبح امروز کم رونق بود و همین امر سبب شد تا قیمت طلای سیاه در بازار تنها اندکی افزایش پیدا کند.


ثبات بازار نفت در حالی رقم خورده که خبرهایی مبنی بر کاهش ذخیره سازی نفت خام آمریکا شنیده می شود اما این خبر نیز نتوانست تکان های جدی در این بازار ایجاد کند.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا با ٢٨ سنت افزایش، به ٥٣ دلار و ٥٨ سنت رسید. شاخص نفت خام برنت نیز با ٢٢ سنت رشد، قیمت ٥٥ دلار و ٥٧ سنت را تجربه کرد. سبد نفتی اوپک نیز با قیمتی بالای 50 دلار در بازار معامله می شود.


به نظر می رسد روند معاملات نفت تا پایان سال به همین شکل ادامه داشته باشد وبا آغاز سال 2017 و کاهش تولید نفت خام 25 کشور اوپکی و غیر اوپکی قیمت ها در این بازار تقویت شود.


البته نگرانی جدی برای قیمت نفت در سال آینده میلادی، افزایش ارزش دلار و بازگشت شیل اویل هاست که رشد قیمت نفت را تهدید می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته