دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1394 - 15:46
عبدالله میرزایی در بازدید 10 ساعته از واحد شبستر عنوان کرد

ارائه تصویر نوین دانشگاه آزاد اسلامی به کشور و جهان در سال 1397

رئیس مرکز آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در سال 1397 دانشگاه آزاد اسلامی تصویر نوین خود را در کشور و جهان ارائه خواهد کرد.
کد خبر : 14436

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس مرکز آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون هماهنگی استان آذربایجان شرقی در راس هیاتی آموزشی از بخش ­های مختلف پژوهشی، آموزشی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بازدید کرد.



دکتر رسول عبدالله میرزایی قبل از آغاز بازدید از کارگاه­ ها و آزمایشگاه­ های تخصصی و پژوهشی، فضاهای آموزشی، فرهنگی و رفاهی در جمع معاونان و مدیران واحد شبستر حضور یافت و به تبیبن سیاست­ های معاونت آموزشی و راهبردهای یازده ­گانه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش پرداخت.








در موقعیت تازه، دانشگاه آزاد اسلامی هویتی جهانی خواهد یافت و گسترش آموزش عالی برای تولید علم سودمند و دانش نوین در کشور بر پایه علم و فن­آوری روز جهان و کشور استوار خواهد شد. واحدهای دانشگاهی از یکسانی و همگونی برون خواهند شد و هر کدام به فراخور داشته ­ها و محیط خود واحدی تخصصی خواهد بود

رئیس مرکز آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت آموزش دانشگاه آزاد اسلامی با یاری خداوند و همراهی و همکاری دانشگاه، واحدها، استادان، دانشجویان و با موقعیت ­یابی، دانشگاه آزاد اسلامی را به دانشگاهی متفاوت بدل کرده و موقعیت ویژه خود را در نظام علمی کشور خواهد یافت و با یافتن این موقعیت تصویر نوین خود را در کشور و جهان ارائه خواهد کرد.


وی افزود: در این موقعیت تازه، دانشگاه آزاد اسلامی هویتی جهانی خواهد یافت و گسترش آموزش عالی برای تولید علم سودمند و دانش نوین در کشور بر پایه علم و فن­آوری روز جهان و کشور استوار خواهد شد. واحدهای دانشگاهی از یکسانی و همگونی برون خواهند شد و هر کدام به فراخور داشته ­ها و محیط خود واحدی تخصصی خواهد بود.


عبدالله میرزایی از استادان فرهیخته و دارای دانش روز و مهارت­ های نوین که نقش بی­ همتای خود را در پیشرفت دانشگاه ایفا می ­کنند به عنوان یکی دیگر از راهبردها نام برد و ادامه داد: کارائی اثربخش و اثرگذاری آموزش در دانشگاه، پیوند علمی میان دانشگاهیان و واحدهای دانشگاهی با یکدیگر و دیگر نهادها، تصویرسازی نوین، جهانی ­سازی، گسترش آموزش عالی، تخصصی سازی، توسعه استادان، کیفیت در آموزش به ویژه در تحصیلات تکمیلی، کارآفرینی و اشتغال، پیوند علمی میان دانشگاهیان با یکدیگر و دیگر نهادها، همکاری و هماهنگی، پیوند با جامعه از راهبردها و اولویت ­های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در چشم­ انداز چهار ساله است.



وی با توجه به راهبرد تخصصی­ سازی واحدها اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر سابقه بسیار زیادی در حوزه کشاورزی، علوم دامی و دامپزشکی و نیز کامپیوتر داشته و اعضای هیات علمی، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز در این رشته­ ها را تکمیل کرده و می ­تواند به عنوان واحدی تخصصی در این گروه از رشته ­ها معرفی بشود.


قبل از سخنان رئیس مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر بهروز دانشیان به ضروت جذب و اصلاح هرم هیات علمی در واحدهای دانشگاهی به خصوص واحدهای استان آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: واحدهای دانشگاهی قبل از تصویب رشته و جذب دانشجو باید به فکر تکمیل هیات علمی مورد نیاز باشند و طوری نباید باشد که مدیون دانشجویان باشیم و دانشجو مجبور باشد برای تصویب و دفاع از پایان­ نامه خود دو سال منتظر استاد راهنما بماند.


معاون هماهنگی استان آذربایجان شرقی با توجه به رکود علمی در استان آذربایجان شرقی به نسبت تعداد واحدهای دانشگاهی و تعداد اعضای هیات علمی در استان ادامه داد: در زمینه رکود علمی باید با استفاده از راه ­های مختلف تشویقی و اخذ تعهد و تخصیص درصد موظفی پژوهشی و غیره به صورت مطالبه گرایانه اعضای هیات علمی را ترغیب به فعالیت ­های پژوهشی اعم از تهیه مقاله ، چاپ و نشر و ترجمه کتاب، برگزاری همایش و غیره بکنیم.



معاون آموزشی واحد شبستر هم این واحد را درجه بسیار بزرگ الف با امتیاز 3300 که در حال تبدیل به واحد جامع است، عنوان کرد و افزود: واحد شبستر در سال 1368 با جذب یکصد نفر دانشجو در رشته علوم دامی شروع به فعالیت کرده و اکنون تعداد 5100 نفر دانشجو در 180 رشته و مقطع و در سه دانشکده مصوب علوم انسانی، کشاورزی و دامپزشکی، و فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند. از این تعداد دانشجو 50درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و داری 18 گروه آموزشی است.


پس از آن رئیس مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی و رئیس اداره آموزش دانشگاه آزاد اسلامی از بخش ­های مختلف کارگاهی، آزمایشگاهی، سایت ­های کامیپوتری، کتابخانه ­های دانشکده ­های فنی و مهندسی؛ علوم انسانی و هنر، خوابگاه ­ها، سالن ورزشی و مجتمع پرورش طیور و کلینیک دامپزشکی و گاوداری و ... بازدید کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب