دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1395 - 12:49

لس آنجلس به جنگ ترامپ می‌رود

مقامات شهر لس آنجلس از اختصاص 10 میلیون دلار برای حمایت از پناهجویان غیرقانونی در مقابل طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا مبنی بر اخراج آن‌ها از کشور خبر دادند.
کد خبر : 144355

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت آی‌بی‌تی، برخی کارفرمایان و رهبران جامعه مدنی در لس آنجلس اعلام کردند که در طرح اریک گارستی، شهردار شهر لس آنجلس برای حفاظت از پناهجویان مشارکت خواهند کرد و مبلغ 5 میلیون دلار بابت این طرح کمک مالی ارائه می‌کنند.


پیشتر گارستی اعلام کرده بود که 5 میلیون دلار برای این طرح جمع آوری شده است.


لس آنجلس نخستین شهری نیست که قصد دارد در برابر طرح ترامپ برای مبارزه و اخراج پناهجویان غیرقانونی مقاومت کند. پیشتر نمایندگان مجلس از شهرهای شیکاگو و نیویورک نیز چنین قصدی را اعلام کرده بودند.


رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 اعلام کرده بود که پناهجویان غیرقانونی در این کشور را اخراج می کند. بسیاری از این پناهجویان، کارگران بخش‌های خدماتی در آمریکا را تشکیل می‌دهند که عموما دستمزدهایی اندک دریافت می‌کنند.


پیش‌بینی می‌شود که اگر برنامه ترامپ به اجرا درآید، تقریبا 3 میلیون پناهجوی غیرقانونی از آمریکا اخراج شوند. ترامپ، این عده را منشا وقوع انواع جرایم و ناامنی در آمریکا معرفی کرده است.


با وجود این، به نظر می‌رسد که طرح ترامپ با مقاومت‌های آشکاری رو‌به‌رو شود. علاوه بر شهرداران برخی شهرهای آمریکایی، شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا نیز با این طرح مخالفت کرده‌اند.


لیندسی گراهام نمایندگان متنفذ جمهوری‌خواه اعلام کرده که با دیک دوربین نماینده دموکرات برای تهیه طرحی مبنی بر حمایت از کودکان پناهجویان غیرقانونی همراهی خوهد کرد.


او درباره این مشارکت گفته است: «شما نمی‌توانید کودکان افرادی را که به اینجا آمده‌اند، سرزنش کنید. اگر ما بخواهیم این افراد را اخراج کنیم، چه سرنوشتی برای آن‌ها رخ خواهد داد؟ یک آینده دردناک.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته