کتاب های درسی با پشتوانه 15 سال مطالعه تالیف می شود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در نشست تالیف کتب جدید با بیان اینکه از سال 1350 نظام آموزشی و درسی در ایران تغییر نکرده بود، افزود: تغییر و تالیف کتابهای جدید درسی، تغییر و تحول در نظام آموزشی و محتوای کتابهای درسی و به روز شدن آن پس از 30 سال صورت گرفت.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به اینکه رویکرد تغییر در برنامه ریزی آموزشی و کتابهای درسی نقش مهمی در عمق بخشی به ساز و کار نظام آموزش و پرورش دارد، گفت: امروزه تالیف کتابها و برنامه ریزیهای درسی با چهار محوریت خدا، خلق، خلقت و انسان انجام میشود.
وی عنوانهای درسی مورد نیاز امروز کشور را تفکرحکمت، قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی، فرهنگ وهنر و زبان های خارجی دانست و خاطرنشان کرد: بعد زیبایی شناختی و روحیه زیبایی شناسی باید در کشور تقویت و ترویج روحیه پرسشگری در برنامههای آموزشی برای دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.
محمدیان یکی از نیازهای برگزاری کلاسها را داشتن رویکرد عمقی در درسهای تخصصی عنوان کرد و افزود: در برگزاری جلسات درس، عمق بخشی به موضوعها میتواند در به نتیجه رساندن موضوع تاثیر زیادی داشته باشد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به اینکه برنامههای درسی برای توسعه و عمل به دانش، باید به گونهای باشد که عقل را قانع و دل را مطمئن کند، گفت: توسعه دانش باید همراه با عمل عبادی و روزانه و اخلاق محور باشد.
وی یادآور شد: 35 ساعت آموزش در هفته برای دانش آموزان متوسطه دوره دوم، 30 ساعت برای دانش آموزان متوسطه دور اول و 20 ساعت برای دانش آموزان ابتدایی در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه بیشتر شکایت معلمان از حجم زیاد کتابهای درسی است، افزود: معلمان با هم اندیشی و با مشخص کردن و انعکاس دادن عنوان ها و سرفصلهایی که ضرورتی برای تدریس ندارد، میتوانند به آموزش و پرورش، در تالیف و مناسب سازی کتاب های درسی کمک کنند.
رئیس سازمان پژوهش وبرنامهریزی آموزشی با بیان اینکه بیشتر فعالیت و تدریس برای دانش آموزان رشتههای فنی حرفهای و کاردانش باید عملی باشد، گفت: کتابهای این شاخه تحصیلی در کنار آموزشهای مهارتی و عملی کاربرد دارد.
انتهای پیام/