دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1395 - 10:38

انفجار در مقابل دفتر گروهک دموکرات در اربیل

دو انفجار در مقابل دفتر گروهک ضد ایرانی دموکرات کردستان در اربیل عراق دست کم 7 کشته و تعدادی زخمی بر جا گذاشت. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.
کد خبر : 144294

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت دویچه‌وله فارسی،‌ هفت نفر در جریان انفجار دو بمب در نزدیکی دفتر این گروهک در استان اربیل عراق کشته شدند. این انفجارها که در اقلیم نسبتا امن خودمختار کردستان رخ داده است، در نوع خود کم‌نظیر محسوب می‌شود.


انفجار سه‌شنبه ۳۰ آذر (۲۰ دسامبر) در شهر کوی سنجق اربیل حدود ساعت ۱۰ شب به وقت محلی رخ داد.


به گفته جلال کریم، معاون وزارت داخلی اقلیم خودمختار کردستان عراق، در جریان این انفجارها پنج تن از اعضای حزب دموکرات کردستان ایران، یک نیروی امنیتی و یک کودک کشته شدند. او بدون بیان جزئیات گفت، تعدادی نیز زخمی‌شده‌اند.


گروه داعش که در شمال عراق برای حفظ موصل در برابر عملیات بازپس‌گیری این شهر مقاومت می‌کند معمولا عامل حملاتی است که در اقلیم خودمختار کردستان صورت می‌گیرد.


حسین یزدان‌پناه، فرمانده گروهک ضد ایرانی آزادی کردستان (پ‌آک) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده است که افراد این گروه در چارچوب مبارزه بین‌المللی علیه داعش توسط اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها آموزش نظامی دریافت کرده‌اند.



انتهای پیام/

برچسب ها: اربیل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته