دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

مرتضی فنونی‌زاده: پریموف پول مفت در پرسپولیس می‌گیرد/ برانکو شانس آورده نتیجه گرفته است

مدافع سابق پرسپولیس گفت: از مبلغ قرارداد برانکو در این فصل کاسته شد ولی بندی در آن قرار گرفت که با توجه به این بند می‌توانست 3 بازیکن خارجی را خودش انتخاب کند و به تیم بیاورد.
کد خبر : 144259

مرتضی فنونی‌زاده در خصوص ضعف مفرط گلزنی تیم پرسپولیس در رقابت‌های این فصل لیگ برتر به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «اینکه پرسپولیس در 14 بازی فقط 15 گل زده، باعث ناراحتی تمامی اعضای خانواده بزرگ پرسپولیس است. دلیل این مشکل هم سیستم آقای برانکو است. پرسپولیس همیشه در سیستم‌های خود با 2 و 3 مهاجم بازی می‌کرده اما این فصل فقط از یک مهاجم استفاده می‌کند و برای همین هم نمی‌توانیم به گل‌های زیادی برسیم.»


او یادآور شد: «دلیل دیگری که سیستم تک مهاجم پرسپولیس جواب نداده این است که مهدی طارمی در کارهای دفاعی مشارکت می‌کند و این موضوع او را خسته کرده است. او باید در نیمه زمین بماند و عقب‌تر نیاید تا دچار خستگی نشود اما او اصرار دارد که عقب بیاید و برای همین هم انرژی‌اش زود تخلیه می‌شود. متاسفانه علی علی‌پور هم مهاجم قابلی در امر گلزنی نشان نداده است. او خیلی زحمت می‌کشد اما شم گلزنی ندارد و بهتر است بیشتر در نقش سازنده گل باشد. در 14 بازی خیلی موقعیت هدر داده و مشخص است چارچوب دروازه را نمی‌شناسد. علی‌پور جنگنده است و باید پشت مهاجم بازی کند.»


وی ادامه داد: «پریموف هم که دارد پول یا مفت می‌گیرد. اصلا فوتبال بلد نیست و نمی‌دانم چگونه به پرسپولیس رسید. الان حمیدرضا طاهرخانی مهاجم 17 ساله تیم جوانان که با تیم بزرگسالان تمرین می‌کند بهتر از پریموف است و بهتر است برانکو به او اعتماد کند. هرچه باشد از پریموف درون زمین تاثیرگذارتر است. البته می‌توان از رامین رضاییان هم در خط حمله استفاده کرد. او توانایی بازی در این پست را دارد و امیدوارم برانکو به او بیشتر اعتماد کند. متاسفانه در بازی با ذوب‌آهن نباید رضاییان تعویض می‌شد.»


او افزود: «قبول دارم که کیفیت بازی پرسپولیس نسبت به فصل گذشته افت کرده اما نباید فراموش کنیم که شیوه برانکو تا اینجا جواب داده و تیم با خوردن تنها 5 گل بهترین خط دفاعی لیگ را دارد و صدرنشین است. البته باید مشکل گلزنی را حل کرد چون با ادامه این روند ممکن است تیم به مشکلات بیشتری بخورد. به‌هرحال احتمال مصدومیت مدافعان خوب تیم است و آن‌وقت نمی توان در همه بازی‌ها عملکرد خوبی در خط دفاعی داشت.»


فنونی‌زاده درباره جدایی عالیشاه و نوراللهی از پرسپولیس گفت: «اینکه این دو بازیکن به خصوص نوراللهی در برخی بازی‌ها نیمکت‌نشین بودند نباید به جدایی‌شان منجر می‌شد. آنها می‌توانستند در پایان فصل به سربازی بروند. با توجه به حضور پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا به طور حتم به همه بازیکنان به اندازه لازم بازی می‌رسید. طاهری باید زحمت بکشد و حداکثر تلاشش را بکند تا این دو بازیکن را حفظ کند. پیدا کردن جایگزین برای آنها کار ساده‌ای نیست.»


وی درباره بازیکنان اوکراینی که با تایید برانکو سرخ‌پوش شدند، گفت: «همیشه رک حرف زده‌ام و این بار هم حرفم را می‌زنم. برانکو این فصل از مبلغ قراردادش کاسته شد ولی بندی در آن قرار گرفت که با توجه به این بند می‌توانست 3 بازیکن خارجی را خودش انتخاب کند و به تیم بیاورد. این اوکراینی‌ها به همراه رادوشوویچ دروازه‌بان تیم در قرارداد برانکو هستند. رادوشوویچ تا اینجا خوب کار کرده ولی این اوکراینی‌ها حضورشان کاملا به ضرر تیم است.»


فنونی‌زاده خاطرنشان کرد: «بازیکنی که کیفیت خوبی ندارد نباید جذب تیم شود چون نیمکت‌نشین می‌شود و به‌خصوص اگر خارجی باشد بیشتر به ضرر تیم است. با دلار 4000 تومان نمی‌توان بازیکنی گرفت که به تیم کمکی نمی‌کند. این بازیکنان پولشان را نگیرند بلافاصله به فیفا شکایت می‌کنند. مثل گولچ که شکایت کرد. برانکو نباید این اوکراینی‌ها را تایید می‌کرد. به نظرم او شانس آورده که تیمش تا اینجا نتیجه گرفته است وگرنه به خاطر چنین خریدهایی تا به حال او را بیرون کرده بودند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته