وزیر علوم: ورود به عرصه تجاریسازی یافتههای علمی بدون همکاری بخش خصوصی محقق نمیشود
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمد فرهادی، وزیر علوم در این مراسم گفت: «دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین است و نیاز دانشگاههای امروز، ورود به عرصه تجاریسازی با یافتههای علمی است و این مهم بدون همکاری بخش خصوصی محقق نمیشود.»
فرهادی بر تعامل با بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و به بارنشاندن ایدههای خلاق تاکید کرد. او گفت: «اعتقاد ما بر این است که دانشگاه پیامنور با تکیه بر مأموریت خود یعنی آموزش از راه دور و نیمهحضوری، نباید هیچ محدودیتی در جذب دانشجو داشته باشد و حتی میتواند علاوه بر آموزشهای آکادمیک، به آموزشهای عالی آزاد و مهارتی برای اقشار مختلف، چه در داخل و چه خارج از کشور بپردازد.»
او افزود: «دانشگاه پیامنور پس از راهاندازی تلویزیون تعاملی با توجه به گستردگی شعبهها در سراسر دنیا، بهویژه در کشورهای اسلامی میتواند در تحقق یکی از اهداف اساسی وزارت علوم که تعامل با دانشگاههای مؤثر دنیا و جذب دانشجوی خارجی است، گام مهمی بردارد.»
وزیر علوم ادامه داد: «دانشگاه پیامنور با توجه به امکانات ویژه در امر آموزش از راه دور باید متولی حوزه آموزش نیمهحضوری و الکترونیکی در کشور باشد. بهرهمندی از روشهای نوین با حضور بخش خصوصی، بازار گستردهای را در زمینه تولید محتوا و ارزش افزوده ایجاد کرده است و امید است این دانشگاه با تکیه بر ظرفیتهای خود، با ارائه خدمت به جامعه دانشگاهی کشور، شرایط را برای ارتقای کارکنان سایر دستگاهها فراهم کند و بیش از پیش برای بهبود فرهنگ عمومی جامعه نقشآفرینی کند.»
تلویزیون تعاملی دانشگاه پیامنور صبح امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان این وزارتخانه و دکتر علیاصغر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیامنور افتتاح شد. این تلویزیون با هدف ارائه محتوای درسی به دانشجویان و با شعار مدیریت زمان و محتوا، عدالت آموزشی و سهولت دسترسی در این دانشگاه راهاندازی شده است.
این رسانه تعاملی با همکاری دانشگاه پیامنور و صندوق رفاه دانشجویان و شرکت بهسیما تولید و راهاندازی شده است و تاکنون ۴ هزار محتوا برای این تلویزیون آماده شده است و تولید محتوای تصویری برای دروس پرمخاطب، ارائه همه رشتهها به صورت رسانهای و برگزاری دورههای تخصصی و آزاد از برنامههای این رسانه است.
انتهای پیام/