دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1395 - 15:48
دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران:

خانم‌ها درد دوران قاعدگی را جدی بگیرند

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران گفت: بروز درد در هنگام قاعدگی یکی از نشانه‌های اولیه بروز اندومتریوز در زنان و دختران است.
کد خبر : 144142

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ابوالفضل مهدی‌زاده، دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران گفت: کسانی که در هنگام قاعدگی از درد زیاد رنج می‌برند به گونه‌ای که از کار روزانه خود باز می‌مانند باید نسبت به بروز اندومتریوز غربالگری شوند.
وی گفت: یکی دیگر از نشانه‌های اندومتریوز بروز درد در هنگام دفع مدفوع و درد هنگام مقاربت است، البته سن بروز اندومتریوز از سن بلوغ تا یائسگی است و نمی‌توان آن را به دوره‌ای خاص محدود کرد.
مهدی‌زاده با بیان اینکه در اندومتریوز تخمدان کیستیک می‌شود و شناسایی این کیست تنها از طریق سونوگرافی امکان پذیر است، افزود: در این بیماری بافت رحم در خارج از رحم مثل لگن ایجاد می شود و حتی ممکن است به سمت کلیه یا مثانه نیز پیش رود بنابراین انجام سونوگرافی نقش بسزایی در تشخیص این بیماری دارد.
این جراح زنان و زایمان با بیان اینکه بیش از 2 میلیون و 500هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند، گفت: این بیماری رو به افزایش است و دختران و زنان باید نسبت به تغییرات خلقی و جسمی خود در دوران قاعدگی توجه بیشتری داشته باشند.
وی افزود: اندومتریوز یک بیماری خاموش است و نباید افراد با مصرف خودسرانه دارو نسبت به تسکین درد قاعدگی اقدام کنند زیرا ممکن است درمان آن را با تاخیر مواجه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سونوگرافی مامایی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته