دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1395 - 14:37
در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

انتقاد معصومه آباد از شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آسیب‌هایی که حرکت موتورهای کاربراتوری برای شهروندان به همراه می آورد خواستار مقاومت پلیس در برابر شماره گذاری این موتورها شد.
کد خبر : 144094

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان سیصدو چهاردهمین جلسه شورا که به معضلات ترافیکی شهر تهران اختصاص داشت خواستار مقاومت پلیس در برابر پلاک گذاری 430 هزار موتور کاربراتوری شد.


وی تصریح کرد: از منبعی موثق خبر داده شده که با وجود قانون منع پلاک‌گذاری موتورسیلکت‌های کاربراتوری در هیات دولت هم‌اکنون 430 هزار موتور سیکلت کاربراتوری ثبت و سفارش شده‌اند و قرار است طی سال آینده شماره‌ گذاری شوند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: 80 درصد ضریب آلایندگی هوای شهر تهران توسط خودروها ایجاد می‌شود که متهم ردیف اول آن موتورسیلکت‌های کاربراتوری هستند.
آباد تصریح کرد: هر موتور سیکلت کاربراتوری در یک کیلومتر پیمایش 15 گرم آلایندگی شامل منواکسید کربن و هیدورکربن‌های نسوخته ایجاد می‌کند و این در حالی است که هر موتور کاری روزانه در حدود 100 کیلومتر پیمایش در شهر انجام می‌دهد. هر یک از موتور سیکلت‌های کاربراتوری به طور متوسط روزانه هزار و 500 گرم آلایندگی در شهر تولید می‌کنند که نشان می‌دهد چه بمبی هر روز در تهران در حال انفجار است.
وی با بیان اینکه این تعداد موتور سیکلت بنا بود طی 10 سال ثبت سفارش شوند اما به دلیل قانون ممنوعیت شماره گذاری قرار است طی یک سال این کار انجام شود، عنوان کرد: لذا از پلیس راهور تقاضا می‌کنم دوباره شماره گذاری آنها مقاومت کند.به احتمال بسیار زیاد 80 درصد از این موتورسیکلت‌ها وارد شهر تهران خواهند شد و نمی‌توان جلوی ورود آنها را گرفت.
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر با تاکید بر اینکه قیمت این موتورسیکلت‌ها هر قدر هم باشد باید نابود شوند، گفت: شماره گذاری‌ این موتورها به قیمت نابودی 10 میلیون نفر مردم شهر تهران است و نادیده گرفتن آن جفای بزرگی در حق این مردم است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته