دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1394 - 14:13
رئیس واحد بندرانزلی:

دانشگاهیان وظیفه سنگینی در اشاعه فرهنگ زیست محیطی دارند

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با همکاری اداره محیط زیست این شهرستان و در کنار جمع کثیری از فعالان محیط زیست استان گیلان روز زمین پاک را با پاکسازی زباله‌ها از دامن طبیعت گرامی داشتند.
کد خبر : 14403

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حمایت از انجام حرکت‌های زیست محیطی که موجب فرهنگ سازی در جامعه می‌شود، گفت: محیط زیست میراث گذشتگان، یار و یاور امروزیان و حق آیندگان است و باید در حفظ تمامی منابع طبیعی کوشا باشیم.


دکتر علیرضا اقدامی با توجه به حفظ منابع زیست محیطی، تاکید کرد: وظیفه فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ بهینه در استفاده از منابع زیست محیطی و حفظ این سرمایه‌ها و مواهب بزرگ الهی وظیفه همه انسانهاست و دانشگاهیان و افراد تحصیل کرده وظیفه سنگینی در اشاعه فرهنگ زیست محیطی دارند.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با برگزاری چندین دوره گردهمایی پاکسازی محیط زیست، نقش مهمی را در زمینه اشاعه فرهنگ سازی در بین نخبگان، دانشگاهیان و جامعه ایفا نموده است و در همین راستا از ارائه راهکارهای علمی و متناسب در راستای رسیدن به توسعهٔ همه جانبه محیط زیستی حمایت می‌کند.


اقدامی از برگزاری اینگونه برنامه زیست محیطی، استقبال کرد و گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا با همکاری سایر ارگان‌ها به ویژه اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی در اجرای این برنامه‌ها مشارکت چشمگیری داشته باشد.


در این گردهمایی بزرگ جمعی از دانشجویان انجمن علمی عمران و جمعیت هلال احمر این واحد آموزشی نیز با شعار «اراده ملی برای زمینی پاک» اقدام به پاکسازی زباله‌های شهری از دامن طبیعت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته