دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1395 - 13:12

پیام دبیر کل سازمان ملل متحد درباره زندگی شرافتمدانه

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی همبستگی ابنای بشر 20 دسامبر 2016 برابر با 30 آذرماه جاری بر همبستگی میان انسان‌ها در ساختن زندگی شرافتمندانه برای همه در یک سیاره سالم تاکید کرد.
کد خبر : 144029

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، متن کامل پیام بان‌کی‌مون به شرح زیر است:


جهان طی دو دهه اخیر به پیشرفت قابل‌توجهی در توسعه انسانی دست یافته است. شاخص فقر در جهان به بیش از نصف کاهش یافته است. مردم طولانی‌تر و سالم‌تر زندگی می‌کنند و از آموزش بهتری بهره‌مند می‌شوند.


با وجود این پیشرفت‌ها و سایر دستاوردها، رفاه و کامیابی نصیب همگان نشده است. نابرابری‌ها، فقر مفرط، بیکاری، محرومیت‌های اجتماعی و تخریب زیست‌محیطی به عنوان ویژگی‌های برجسته جوامع سراسر جهان همچنان وجود دارند. تبعیض و تعصب به عنوان موانع اصلی بر سر راه ایجاد جوامع فراگیر باقی مانده‌اند. بسیاری از اقشار آسیب‌پذیر وضعیت خود را در حال بدتر شدن می‌یابند. صدمات ناشی از تغییرات اقلیمی سنگین‌ترین لطمات را بر کسانی وارد می‌آورند که کمترین نقش را در ایجاد این مشکلات دارند.


همبستگی برای جبران این خلأ‌ها در توسعه پایدار ضروری است.


توجه به تک‌تک افراد، ارتقای سطح رفاه و تضمین فراگیری و برابری، اصول اساسی دستور کار 2030 برای توسعه پایدار، اتخاذ شده توسط رهبران جهان در سپتامبر 2015، و توافقنامه پاریس راجع به تغییرات اقلیمی، اتخاذ شده در دسامبر همان سال هستند. از آنجایی که ملت‌ها کوشش می‌کنند به تعهدات‌شان پایبند باشند و به 17 آرمان توسعه پایدار دست یابند، حمایت متقابل بسیار حائز اهمیت خواهد بود. مشکلات جهانی نیازمند راه‌حل‌های جمعی است. در هنگام تفرقه پیرامون بسیاری از مسائل کلیدی جهانی، از درگیری مسلحانه گرفته تا مهاجرت اجباری، مردم نیاز دارند تا به دلایل مشترک به سوی یکدیگر روی آورند نه اینکه با ترس از یکدیگر روی برگردانند.


در روز بین‌المللی همبستگی ابنای بشر، اجازه دهید بر نقش همبستگی میان انسان‌ها در ساختن زندگی شرافتمندانه برای همه در یک سیاره سالم تاکید نماییم. باید برای دستیابی به آرمان‌های توسعه پایدار و تامین آینده‌ای که می‌خواهیم، با یکدیگر تلاش کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته