دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1395 - 12:13
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش:

دانش آموز باید در مدرسه با حقوق شهروندی آشنا شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموز باید در مدرسه با حقوق شهروندی آشنایی لازم را پیدا کند، عنوان کرد: معلمان و کارمندان نیز باید با حداقل حقوق شغلی خود آشنا شوند،
کد خبر : 143971

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، یوسف نجفی در نشست معارفه با کارکنان و روسای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، اظهار کرد: در دستگاهی مانند آموزش و پرورش که بسیار عریض و طویل است، اگر قانون حاکم نباشد مشکلات بسیاری بروز خواهد کرد و شما به عنوان متولیان نظارت برحسن اجرای قانون و در مقام قضاوت، رسالت دشواری دارید.
وی پیشگیری از تخلف و آموزش‌های عمومی را اولویت نخست برای سالم سازی دستگاه دانست و افزود: رویکرد پیشگیری باید با برنامه‌ریزی، نظم و کیفیت بهتر ادامه پیدا کند، البته این امر نیازمند مخاطب شناسی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم است.
نجفی نظام اداری آموزش و پرورش را به تبع نظام اداری کشور، سلسله مراتبی خواند و یادآور شد: معلم و کارمند باید از حقوق خود و قوانین مربوط به آن آگاه باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموز باید در مدرسه با حقوق شهروندی آشنایی لازم را پیدا کند، تصریح کرد: معلمان و کارمندان باید با حداقل حقوق شغلی خود آشنا شوند، این کار در قالب دوره‌های آموزشی یا از طرف دیگر مانند؛ آموزش‌های مجازی،‌ مکاتبه‌ای و بسته آموزشی و غیره قابل اجراست.
نجفی با اشاره به ضرورت دقت و رعایت قوانین در انتخاب و انتصاب اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری به ویژه در استان‌ها، افزود: ترجیح این است که در ترکیب 5 نفره اعضای هیات‌ها، از افراد حقوقدان و کارشناسان مربوطه استفاده شود.
وی بر سختی کار کارکنان و روسای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری اشاره و بیان کرد: هر رای که صادر می‌شود، نه تنها فرد بلکه زندگی و خانواده وی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تناسب بین جرم و مجازات را بسیار مهم خواند و گفت: افراد با دیدن رافت نظام اسلامی جذب می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته