دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پژوهشگر برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با آنا:

پژوهش مفید باید مشکلات صنعت و جامعه را رفع کند/ لزوم استفاده درآمدزا از نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها

پژوهشگر برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان معتقد است؛ انجام پژوهش‌هایی که موجب تولید دانش «تجاری‌سازی علم» و پژوهشی که برای رفع مشکلات صنعت و جامعه بوده و به استفاده از نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها منجر شود، مفید و درآمدزا خواهد بود.
کد خبر : 143967

دکتر محمد سرچمی که متولد 65 است و در هفته پژوهش امسال به عنوان پژوهشگر برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد مورد تجلیل مسئولان قرار گرفت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره سوابق علمی و پژوهشی خود اظهار کرد: «از سال 1390 تاکنون به عنوان عضو هیات علمی گروه حسابداری، معاون اداری و مالی و مدیرگروه رشته حسابداری و از شهریور 1395 تاکنون به عنوان مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با واحد حاجی آباد همکاری دارم و در طول این مدت موفق به چاپ یک عنوان کتاب توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و یک کتاب در دست چاپ،چاپ 9 مقاله ISI، چاپ22 مقاله در کنفرانس‌های منطقه ای ملی و بین المللی و انجام 5 طرح پژوهشی شده‌ام.»


وی خاطرنشان کرد: اکنون عضو هیات تحریریه مجله مطالعات اقتصاد، مدیریت مالی و حسابداری و مجله « international journal of business and finance management research »هستم.


مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد حاجی‌آباد دلایل موفقیت خود را «علاقه و حمایت» عنوان و تشریح کرد: علاقه‌ای که به انجام امور پژوهشی در ابتدای تحصیلات دانشگاهی داشتم و حمایت‌های مادی و معنوی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی چه قبل از سال 90 که به عنوان عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت داشتم و چه بعد از سال 90 که به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه فعالیتم را ادامه دادم، باعث موفقیت من و برگزیده شدن در بین پژوهشگران شد.


دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان زمینه تدوین مقالات علمی را فراهم کرد

سرچمی ادامه داد: در سال 95 موفق به چاپ پنج مقاله بین المللی و پایان رساندن یک طرح پژوهشی شدم؛ مقالات در زمینه حسابداری، مالی و حسابرسی هستند.


پژوهشگر برجسته استان هرمزگان در زمینه حسابداری در پاسخ به این سوال خبرنگار آنــا که برای تشویق دانشجویان به تدوین مقالات علمی چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنید؟ گفت: در نظر گرفتن واحدهای بیشتری در زمینه روش تحقیق در مقاطع مختلف دانشگاهی و برگزاری کارگاه‌های آشنایی با روش تحقیق، مقاله نویسی، پروپوزال نویسی و آشنایی با روش‌های جمع آوری منابع و آشنایی با زبان انگلیسی در کنار واحدهای درسی، خارج کردن محیط دانشگاه از یک محیط صرفا آموزشی، حمایت‌های مالی و تشویق دانشجویان به پژوهش از سوی استادان می تواند تاثیرگذار باشد.


سرچمی با بیان اینکه این موارد برای دانشجویان با تاسیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان فراهم است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان زمینه تدوین مقالات علمی را فراهم کرد.


محمد سرچمی عضو هیات علمی واحد حاجی‌آباد و از پژوهشگران برجسته استان هرمزگان در زمینه حسابداری است، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد حاجی‌آباد که تاکنون مقالات متعددی از وی به چاپ رسیده، فردی جوان، پرتلاش و اهل تحقیق و پژوهش بوده که بخش وسیعی از زندگی خود را صرف مطالعه و پژوهش در زمینه حسابداری کرده و موفقیت‌ها و افتخاراتی را برای این واحد دانشگاهی کسب کرده است.


گفت‌گو: روح‌الله رسولی


انتهای پیام/

برچسب ها: تجاری سازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته