دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1395 - 09:46
در سیصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد:

حقانی: چرا در ارائه خدمات به شمال و جنوب شهر تفاوت قائل می‌شویم/ مشکل مردم جنوب شهر زندگی نکردن افراد صاحب نفوذ در این مناطق است

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید در ارائه خدمات به شمال و جنوب شهر تفاوت قائل شویم، گفت:‌ عمده مشکلات مردم در مناطق جنوب شهر تهران این است که افراد صاحب نفوذ در آن مناطق زندگی نمی‌کنند.
کد خبر : 143909

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در سیصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر پس از ارائه گزارش عملکرد از سوی دبیر دبیران شورایاری منطقه 17 و مشکلات مطرح شده پیرامون خط راه‌آهن در این منطقه اظهار کرد: اگر خط آهن در محور نیاوران بود آیا باز هم همچنان وضعیتش بلاتکلیف باقی می‌ماند؟ چرا در ارائه خدمات به شمال و جنوب تفاوت قائل می‌شویم؟


وی با بیان اینکه هم اکنون روزی سه بار جداول شمال شهر رنگ زده می‌شود اما دریغ از این حرکت در مناطق جنوبی شهر تهران عنوان کرد: مشکل عمده‌ای که وجود دارد در خصوص ساکنان مناطق جنوب شهر است. در بین آنها افراد صاحب‌ نفوذی زندگی نمی‌کنند تا بتوانند مشکلات را بررسی کنند.


به گفته وی در محله زهتابی و خیابان زمزم این محله حدود هزار واحد سرامیک فروشی وجود دارد و قطب اقتصادی این منطقه محسوب می‌شود اما نور کافی و مبلمان شهری مناسب در این منطقه وجود ندارد.


وی با بیان اینکه این محله باید آن طور که شایسته است بازسازی شود، گفت:‌ یکی دیگر از مشکلات این منطقه نداشتن سرای محله است که باید به آن هم رسیدگی شود.


دبیر: در مناطق جنوبی شهر مشکل تخصیص اعتبار وجود دارد


در ادامه علیرضا دبیر،رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکل منطقه 17 و مناطق جنوبی شهر تهران نبود اعتبار نیست، اظهار کرد: مشکل اصلی تخصیص اعتبار است که به خوبی انجام نمی‌شود.


وی افزود: برای پروژه‌های عمرانی اعتبارهای تخمین زده شده اما مشکل اینجاست که پروژه‌های بزرگ پروژه‌های کوچک را می‌بلعند.


به گفته وی راه‌آهن فضای بی پناه شهری است که مشکلات زیادی را برای مردم منطقه به وجود آورده است.


چمران: راه‌آهن 600 میلیارد تومان پول می‌خواهد


مهدی چمران،رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به اختلاف راه آهن و شهرداری تهران بر سر منطقه خالی که در این محل وجود دارد، اضافه کرد: راه آهن مدعی است 600 میلیارد تومان پول هزینه کرده و اجازه نمی‌دهد تا آن مکان به فضای سبز یا آسفالت تبدیل شود چون ملک تحت تملک راه‌آهن است.


وی افزود: آنها می‌خواهند در آن منطقه خدمات اداری تجاری انجام دهند که این موضوع از منظر شهرسازی غیر ممکن است.


رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در این خصوص طرحی تهیه و به کمیسیون ماده 5 رفت تا به تصویب برسد. طرح پیش‌بینی شده بر اساس منظر شهری و فضای سبز است و به صرف درآمدزایی طراحی نشده است.


به گفته چمران در خصوص اجرا و تصویب این طرح باید با مسئول جدید راه‌آهن و وزیر مربوط صحبت شود تا مشکلات مردم منطقه هر چه سریع‌تر برطرف شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد حقانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته