دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1394 - 11:49
معاون وزیر تعاون خبر داد

ارائه بن آموزشی رایگان به فرزندان کارگران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه بن آموزشی رایگان با اولویت مراکز آموزشی دولتی و بن تخفیف آموزشی توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به فرزندان کارگران به مناسبت روز کارگر خبر داد.
کد خبر : 14385

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، کورش پرند از برگزاری مراسم رونمایی از 234 عنوان استانداردهای آموزش شغلی فناوری گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و طب سنتی و فناوری انرژی‌های تجدید پذیر در ششم اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: برگزاری گذرهای مهارتی در مراکز آموزشی و همچنین واحدهای صنفی و صنعتی استان ها با اولویت ارائه آموزش های کپسولی حرفه آموزشی مربوطه، فرآیند تولید محصول و اتخاذ زمینه و امکان فروش محصولات از جمله برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در هفته کارگر است.


وی افزود: بن‌های آموزشی رایگان برای فرزندان کارگر اعم از دانش آموخته، دانشجو، دانش آموز و جوینده کار و همسران کارگر متقاضی آموزش های حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و مشاغل خانگی است.


پرند تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره آموزشی و شغلی به جامعه کارگری کشور (فرزندان و همسران) با مشارکت مراکز کاریابی و مشاوره شغلی و برگزاری نشست های علمی و تخصصی با مجمع نمایندگان استان و مدیران ارشد استان با تاکید "شعار جامعه تولید محور در مقابل جامعه رانتی" در برنامه های هفته کارگر این سازمان قرار گرفته است.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگی آموزش ایمنی به معدنکاران، رونمایی از استانداردهای آموزش شغل و شایستگی در حوزه معدن، برگزاری دوره های آموزشی کپسولی (کوتاه مدت) ایمنی برای معدنکاران در مراکز آموزشی و یا حضور در محل معادن، برگزاری دوره های آموزشی کپسولی (کوتاه مدت) ایمنی و بهداشت برای کارگران ساختمانی در مراکز سازمان و محل کار کارگران، برگزاری دوره های آموزشی ایمنی و بهداشت برای شاغلین صنایع در محل بنگاههای اقتصادی و اطلاع رسانی در خصوص افزایش سهم زنان در دوره های آموزشی بخش های صنعت و کشاورزی برنامه های این سازمان در راستای ترویج فرهنگی آموزش ایمنی به معدنکاران است.


وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت (کپسولی) برای کارگران با مشارکت واحد های صنعتی و صنفی مربوطه از دیگر برنامه های سازمان در هفته کارگر است.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: به منظور آشنایی با فرصتهای آموزش مهارتی، زمینه بازدید کارگران واحدهای صنفی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی از مراکز آموزشی این سازمان در سراسر کشور فراهم شده است.


پرند خاطر نشان کرد: عیادت از کارگران بیمار و بازدید از خانواده معظم شهدای کارگر برنامه دیگر این سازمان در هفته کارگر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته