دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1395 - 01:48
در گفت‌و‌گو با آنا؛

محمد ترکاشوند: کمپین فروش کلیه تلنگر به مسئولان بود/ تیم صالحین ورامین اسیر مخالفان شد

سرمربی تیم صالحین ورامین گفت: باشگاه به تعهدات مالی خود عمل نکرد و برخی از مسئولان چوب لای چرخ تیم ما گذاشتند که در نهایت منجر به حذف تیم از رقابت های لیگ برتر شد.
کد خبر : 143789

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم صالحین ورامین در هفته اول مسابقات لیگ برتر به دلیل عدم پرداخت بدهی از حضور در مسابقه اول منع شد.طبق قانون سازمان لیگ تیمی مجوز حضور در رقابت های لیگ برتر را دارد که بدهی از فصل گذشته نداشته باشد و با توجه به اینکه تیم صالحین ورامین از فصل گذشته بدهی داشت فدراسیون والیبال هم به این تیم اجازه بازی مقابل تیم پارسه را نداد. به این ترتیب امتیاز این بازی سه بر صفر به سود پارسه تهران شد.


در بازی دور برگشت این بار بازیکنان تیم از حضور مقابل پارسه امتناع کردند. این بازیکنان به دلیل عدم پرداخت بدهی در هتل ماندند و مقابل تیم پارسه به میدان نرفتند. طبق قانون سازمان لیگ هم اگر تیمی دو بار در زمین بازی حضور پیدا نکند باید از لیگ حذف شود. به این ترتیب تیم صالحین ورامین از حضور در لیگ برتر کنار گذاشته شد.


محمد ترکاشوند سرمربی تیم صالحین ورامین در گفت‌و‌گو با آنا درباره اعتصاب بازیکنان و در نهایت حذف از لیگ برتر گفت: «بازیکنان تیم قرار بود قبل از شروع مسابقات لیگ 40 درصد از قراردادشان را دریافت کنند اما مسئولان باشگاه به وعده خودشان عمل نکردند و طبق قانون فدراسیون والیبال هم تیمی که بدهی قبلی از فصل گذشته داشته باشد حق حضور در مسابقات لیگ را ندارد به همین دلیل ما در هفته اول مسابقات لیگ اجازه حضور در بازی را نداشتیم.»


وی افزود:«پس از این ماجرا مسئولان باشگاه وعده دادند که 10 درصد قرارداد به حساب بازیکنان واریز می شود که البته این اتفاق هم افتاد و بازیکنان توانستند بخش ناچیزی از قراردادشان را دریافت کنند. قبل از بازی با تیم پیکان هم قرار بود 20 درصد قرارداد به حساب بازیکنان واریز شود که این اتفاق نیفتاد.»


سرمربی تیم صالحین ورامین با بیان اینکه کارشکنی ها باعث شد تیم از لیگ حذف شود، اظهار کرد: «بازیکنان تیم ما حق داشتند، آنها از فصل گذشته طلب کار هستند اما با همه این سختی‌ها تلاش کردند و به هیچ عنوان کم‌کاری از سمت آنها صورت نگرفت. بعد از بازی با تیم پیکان به ما اعلام کردند قرار است بخشی از قرارداد بازیکنان پرداخت شود اما باز هم این اتفاق نیفتاد و چک های بازیکنان بدون دریافتی ماند. با این شرایط بازیکنان تصمیم گرفتند که قبل از بازی با پارسه در هتل بمانند و به میدان نروند تا شاید پرداختی از سوی مسئولان باشگاه‌ها به حساب بازیکنان واریز شود اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت تیم صالحین ورامین به دلیل دو بار عدم حضور در مسابقات از لیگ کنار گذاشته شد.»


وی با انتقاد از مسئولان شهر وارمین گفت: «تیم ما با بی مهری تمام مواجه شد. برخی موافق حضور این تیم در مسابقات لیگ بودند و برخی هم مخالف بودند که در نهایت مخالفان کاری کردند که این تیم برای همیشه کنار گذاشته شد. از طرف استانداری برای ورزش والیبال ورامین پولی واریز شده بود اما نمی دانم چرا آن را به حساب ما واریز نکردند و این اتفاقات را برای ما رقم زدند.»


ترکاشوند با بیان اینکه حذف از لیگ به ضرر هواداران شد،گفت: «تیم صالحین هواداران بسیار زیادی داشت و ما در هر مسابقه ای که شرکت می کردیم بخش قابل توجهی از هواداران با ما همراه می شدند اما عدم حمایت مسئولان باعث شد تیمی که هواداران زیادی داشت از دست برود. بعد از انحلال تیم، مردم ورامین کمپینی راه انداختند به نام فروش کلیه برای حفظ تیم در لیگ برتر که همین موضوع نشان می دهد تیم ما چقدر هوادار دارد.»


وی در پاسخ به اینکه شاید موضوع کمپن از سوی مردم تلنگری برای مسئولان بوده است، عنوان کرد: «شاید موضوع به این صورت بوده اما مهم این است که این هواداران ما را حمایت کردند و تیمشان را دوست داشتند. متاسفانه عدم توجه مسئولان، تیم را به این روز انداخت. به‌هر حال تیم ما اسیر مخالفت ها شد و آنها به خواسته خودشان رسیدند. باشگاه به تعهدات مالی خود عمل نکرد و متاسفانه برخی از مسئولان چوب لای چرخ تیم گذاشتند و نخواستند که موفق شویم.»


سرمربی تیم صالحین ورامین درباره اینکه با همکاری فدراسیون تیم می تواند دوباره برگردد، گفت: «قانون سازمان لیگ این است که اگر تیمی دو بار در مسابقه حضور پیدا نکند باید از لیگ کنار گذاشته شود اما در مورد تیم ما این موضوع تنها یک بار اتفاق افتاد چرا که بازیکنان در هفته اول لیگ حاضر شدند و آماده حضور در میدان هم بودند اما فدراسیون والیبال به ما اجازه نداد که به داخل زمین برویم. بازیکنان تیم صالحین ورامین تنها یکبار در دوره برگشت مقابل پارسه امتناع کردند و به میدان نرفتند. امیدوارم مسئولان فدراسیون این موضوع را در نظر بگیرند و به همین راحتی اجازه حذف یک تیم محبوب و پر طرفدار را از لیگ ندهند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد ترکاشوند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته