دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه معرفی شد؛

قطره افزایش ایمنی ماهیان آبزی و اسپری گیاهی ضدریزش و محرک رشد مو در غرفه دانشگاه آزاد واحد شهرکرد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر کرد در نمایشگاه امسال دستاوردهای پژوهشی و فناورانه محصولاتی را که با ترکیبی از گیاهان دارویی درست شده‌اند، معرفی کرد.
کد خبر : 143755

نسترن صائبی، گروه علم و فناوری آنا- یکی از محصولاتی که در این غرفه معرفی شدند، قطره افزایش ایمنی ماهیان آبزی است که توسط بهزاد حامد شهرک، عبدالله قاسمی پیربلوطی و مهدی رئیسی ساخته شده است.



بهزاد حامد شهرک، کارشناس مسئول مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و مزرعه آموزشی تحقیقاتی گیاهان دارویی درباره این محصول گفت: «این قطره ترکیب خاصی از اسانس گیاه رزه بختیاری، آویشن دنایی و روغت زیتون است که با غذای ماهی مخلوط می‌شود و در استخرهای پرورش ماهی به ماهی‌ها خورانده می‌شود».


وی افزود: «این ترکیب باعث افزایش ایمنی ماهی‌ها نسبت به بیماری‌های باکتریایی و قارچی می‌شود و نسبت به استخرهایی که از این نوع تغذیه استفاده نمی‌کنند، حدود 50 درصد افزایش برداشت یا کاهش تلفات داشتیم».


اسپری گیاهی ضد ریزش و محرک رشد مو



الهه ابراهیمی، دانشجوی کارشناسی ارشد گیاهان دارویی از دانشگاه آزاد واحد شهرکرد این اسپری را ساخته است. این اسپری از عصاره چند گیاه دارویی مثل فندق، بادام تلخ، بون سرخ و روغن زیتون تهیه شده است که روی افزایش رویش ابرو و جلوگیری از ریزش مو تاثیر بسیار خوبی دارد.


این دو محصول ثبت اختراع شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته