دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1394 - 11:53

باراک اوباما: پس از امضای توافق نهایی هسته‌ای با نتانیاهو ملاقات می‌کنم

باراک اوباما اعلام کرده‌است دیدار با بنیامین نتانیاهو را به پس از توافق هسته‌ای با ایران موکول می‌کند.
کد خبر : 14375

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری آنا،روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت دیدار باراک اوباما با رهبران یهودی در کاخ سفید این پرسش را در اذهان ایجاد کرد که آیا وی از بنیامین نتانیاهو نیز برای دیداری رسمی و شخصی دعوت به عمل خواهد آورد؟ پاسخ رئیس‌جمهوری آمریکا این بود: نه هنوز!


به گفته چند منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، باراک اوباما معتقد است دیدار وی با نخست‌وزیر اسرائیل احتمالا به انتقاد نتانیاهو از سیاست‌های وی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش خواهد انجامید به‌خصوص انتقاد از تلاش وی برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران. به همین دلیل وی دیدار با نتانیاهو را به پس از ضرب‌الاجل سی تیر که برای حصول به توافق نهایی با ایران تعیین شده، موکول خواهد شد.


اوباما تصریح کرده‌است که تا آن زمان از طریق تلفن با نتانیاهو صحبت خواهد کرد.


از این پاسخ باراک اوباما اینگونه برمی‌آید که کدورت بین اوباما و نتانیاهو، بر اثر تغییر سیاست‌های کاخ سفید و بی‌اعتمادی بین طرفین همچنان ادامه دارد و به نظر نمی‌رسد آشتی زودهنگام تمام عیاری در پیش باشد.


نیویورک تایمز اینگونه ادامه می‌دهد که اما کاخ سفید تلاش می‌کند تا حدی از نگرانی‌ها رهبران یهود در واشنگتن در خصوص توافق هسته‌ای با ایران بکاهد و اثر منفی این نگرانی را که تاثیر مشهودی بر محبوبیت حزب دموکرات داشته را کاهش دهد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته