دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
 قیمت نفت قد کشید؛

تقویت امیدها برای رونق بازار نفت

معامله گران در بازار نفت به دنبال قیمت های بالاتر هستند زیرا هر روز که به اجرای توافق اوپک نزدیک می شویم نشانه های مثبتی از پایندی اعضا به توافق به بازار مخابره می‌شود.
کد خبر : 143746

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، فعالان بازار طلای سیاه، در انتظار قیمت های بالاتر هستند، زیرا ثروت و دارایی های آنها با اجرای برنامه کاهش تولید، ارتباط نزدیکی دارد.


از سوی دیگر روز گذشته اعلام شد که اگر برنامه کاهش تولید نفت توسط کشورها ادامه پیدا کند،‌ بازار نفت در نیمه دوم سال آینده میلادی با کاهش عرضه مواجه خواهد شد که همین امر می تواند به تقویت قیمت ها در بازار کمک کند.


همچنین آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود که منتشر شد، اعلام کرد که ذخیره سازی های نفت در ٦ ماه آینده با اجرای توافق اوپک و شریکان آن تا حدود ٦٠٠ هزار بشکه کاهش خواهد یافت.


این در حالی است که این نهاد قبلا پیش بینی کرده بود که ذخیره سازی های جهانی تا پایان سال ٢٠١٧ کاهش نخواهد یافت.


این در حالی مطرح شد که اوپک به بازار این اطمینان را داده که محدودیت تولید تا نیمه دوم سال آینده (٢٠١٧) منجر به پیشی گرفتن تقاضا از عرضه و کاهش عرضه نخواهد شد.


معامله گران در صورت پایبند نبودن کامل اوپک به کاهش تولید و فراتر رفتن عرضه از تقاضا در نیمه نخست ٢٠١٧، از اوضاع بازار خشنود نخواهند بود.


همه کشورهای تولید کننده عضو و غیرعضو اوپک به طور کامل توافق کاهش تولید را پذیرفته اند.اتفاق نظر بر این است که عرضه به سرعت کاهش خواهد یافت و در نتیجه سرمایه گذاران برای بالارفتن قیمت ها در آینده نزدیک آماده می شوند.


از همین رو تشدید انتظار فعالان بازار برای کاهش عرضه نفت در سال آینده میلادی سبب شد در معاملات امروز (دوشنبه، ٢٩ آذر ماه) روند افزایشی قیمت نفت ادامه یابد.


انتظار فعالان بازار برای کاهش عرضه نفت در سال ٢٠١٧ میلادی به دلیل تصمیم اخیر تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک برای محدودیت تولید، سبب شد قیمت نفت در ساعت‎های نخست معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یابد.


قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ٣٦ سنت افزایش، به ٥٥ دلار و ٥٧ سنت رسید.قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز در این مقطع با ٤٣ سنت رشد، به ٥٢ دلار و ٣٣ سنت رسید.


با توجه به امیدوار سرمایه‎گذاران بازار به پایبندی تولیدکنندگان نفت به توافق کاهش عرضه، انتظار می‎رود روند افزایش قیمت نفت ادامه یابد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته