دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1395 - 15:05

نامه ۱۴۶ نماینده به رئیس جمهوری درباره وزارت علوم

۱۴۶ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به اقدام وزارت علوم در آنچه «تنزل جایگاه و عنوان مجتمع های آموزش عالی در شهرهای مختلف» خواندند انتقاد کردند و خواستار اصلاح و اعاده عنوان دانشگاه‌ها و آموزش عالی و ایجاد ردیف در لایحه ۹۶ شدند.
کد خبر : 143743

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اکبررنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلسه نامه ۱۴۶ نماینده به رئیس جمهوری را به شرح زیر قرائت کرد:


«جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری


سلام علیکم


احتراما ضمن آرزوی سلامت و توفیق روز افزون به استحضار می رساند، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اقدامی غیر منطقی و غیر معقول، جایگاه و عنوان مجتمع‌های آموزش عالی و دانشکده‌ها و دانشگاه‌های شهرهای مختلف کشور را در لایحه بودجه ۹۶ تنزل داده که این موضوع باعث بروز مشکلات اجتماعی و اعتراضات دانشجویان، اساتید و مردم شده است. آن هم در صورتی که عناوین دانشگاه ها در لایحه بودجه سال های ۹۳- ۹۴ و ۹۵ با همان عنوان اصلی و در ردیف های بودجه ای اعتبار دریافت کرده اند.


نظر به اینکه داوطلبان و دانشجویان دانشگاه ها به اعتبار و رتبه دانشگاه‌ها تعیین و انتخاب رشته و واحد دانشگاهی کرده‌اند، این اقدام باعث دلسردی و یاس و ناامیدی جامعه دانشگاهی شده است. لذا از محضر حضرتعالی تقاضامندیم دستور فرمایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه نسبت به اصلاح و اعاده عنوان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و ایجاد ردیف در لایحه بودجه سال ۹۶ اقدام لازم را انجام داده و نمایندگان را از نتیجه مطلع کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته