دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1395 - 15:28
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی:

باید روح تعاونی در مدارس حاکم شود/ لزوم بازنگری قوانین حمایت از «مدرسه تعاونی»

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ازضرورت بازنگری مقررات و نحوه حمایت وزارتخانه‌های آموزش وپرورش، رفاه و تامین اجتماعی از «مدرسه تعاونی» خبرداد.
کد خبر : 143716

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مرضیه گرد در همایش «مدرسه تعاونی؛ اقتصاد مشارکتی» که در مجموعه تلاش برگزار شد، با اشاره به تاریخچه همکاری آموزش و پرورش و وزارت رفاه درخصوص ایجاد تعاونی‌ها، اظهارکرد: بیش از 23 سال از تفاهم‌نامه‌ همکاری برای ایجاد مدرسه تعاونی می‌گذرد و این موضوع از روند خوبی برخوردار نبوده است. با توجه به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضروریست تمام مقررات قبلی بازنگری شود.


رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تعاونی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، تصریح کرد: اگر بتوانیم تعاونی‌هایی داشته باشیم که فرهنگیان با اندک سرمایه بتوانند در اداره مدرسه کمک کنند، بسیار موفق خواهیم بود و همچنین با استفاده از تجارب ارزشمند مدیران و معلمان بازنشسته ضرورت تربیت نیروی انسانی علاقه‌مند، معتمد و جوان در مدارس می‌تواند کیفیت آموزشی را افزایش دهد.


وی با بیان اینکه بر اساس یکی از بندهای تفاهم‌نامه معلمان می‌توانند تقاضا ایجاد مدرسه تعاونی کنند،افزود: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، رفاه و تامین اجتماعی از این نوع مدارس حمایت می‌کنند.


گُرد با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال ایجاد نوع جدیدی از مدرسه نیست و این امر تفاوت در مدیریت مدرسه است، خاطرنشان کرد: اگر تعاونی‌ها تقویت شوند، مدارس می‌توانند به صورت خودکفا با کمترین هزینه برای دولت و اولیا اداره شوند.


رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تعاونی با رویکرد تعاونی معلمان مورد تأکید است، عنوان کرد: مردم به معلمان و فرهنگیان اعتماد کامل دارند.


وی افزود: اگر ارگان‌هایی مانند شهرداری، نیروی انتظامی و ... علاقه‌مند به ایجاد مدرسه تعاونی برای فرزندان و کارکنان خود باشند، آموزش و پرورش از این امر استقبال می‌کند.


گُرد با تاکید بر اینکه باید روح تعاونی در مدارس حاکم شود، گفت: باید بتوانیم از توانایی مؤسسان مدارس غیردولتی برای تشکیل مدرسه تعاونی استفاده کنیم تا در آینده شاهد مدارس با کیفیت و با رویکرد تعاون در سطح متفاوت در ارکان مدرسه باشیم .


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب