دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیرآموزش وپرورش خطاب به رئیس مجلس:

نهاد آموزش همانند بهداشت و درمان مورد توجه مجلس قرارگیرد

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی در تخصیص اعتبار یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه بهداشت و درمان گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به امر آموزش نیز همانند بهداشت و‌ درمان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر : 14366

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علی اصغر فانی در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که با همراهی اعضای شورای معاونان وزیر و مدیران کل آموزش وپرورش استان ها در تالار مشروطه مجلس برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد اصلی آموزش وپرورش در دولت یازدهم ارتقای کیفیت و اجرای سند تحول بنیادین است که درآخرین جلسه شورای معاونان نقشه راه اجرای این سند به تصویب رسید که می تواند مبنای تدوین برنامه ششم توسعه قرار بگیرد.


وی آموزش وپرورش را با یک میلیون فرهنگی و بیش از 13 میلیون دانش آموز، بزرگترین دستگاه اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: آموزش وپرورش برای تحقق راهبرد ارتقای کیفیت پنج سیاست "ساماندهی نیروی انسانی "توسعه مشارکت ها"، "تمرکززدایی"، "عملیاتی کردن بودجه" و "ارتقای مدیریت آموزشگاهی" را در شروع به کار این دولت اتخاذ کرده که با توفیقاتی همراه بوده است.


فانی با اشاره به بازنشسته شدن 25 هزارمعلم درسال 93 خاطرنشان کرد: درهمین سال آموزش وپرورش با افزایش پوشش تحصیلی قریب به دویست هزار دانش آموز مواجه شد که اگرساماندهی نیروی انسانی به خوبی اجرا نشده بود کمبود 40 هزارکلاس درس درابتدای سال فاجعه ای برای نظام وآموزش وپرورش ایجاد می کرد که کمتر مورد توجه منتقدان به آموزش وپرورش قرارگرفت.


وی با بیان این که بیش ازیک میلیون و دویست هزاردانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: دربحث توسعه مشارکت ها درسال تحصیلی جاری قریب به 40 هزار دانش آموز را درمدارس دولتی ازطریق اجرای بسته حمایتی ازمدارس غیردولتی و با کمک موسسان مجرب و با هزینه ای معادل یک سوم هزینه درمدارس دولتی سازماندهی کردیم که باعث حل بخشی ازمشکلات آموزش وپرورش وافزایش بهره وری درمنابع شد.



فانی با اشاره به این که درسال تحصیلی جاری و با مجوز مجلس شورای اسلامی عملیاتی کردن بودجه را در 600 مدرسه آغاز کردیم عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال تحصیلی 95-94 با بررسی نقاط قوت و ضعف آن تعدادبیشتری از مدارس را با این طرح اداره کنیم.


وزیرآموزش وپرورش درخصوص سیاست ارتقای مدیریت آموزشگاهی اظهارکرد: اعتقاد داریم که با استفاده ازمدیران توانمند بهترمی توانیم در راستای کیفیت بخشی، مدارس را اداره کنیم و به همین دلیل اجرای طرح برنامه تعالی مدیریت در 5700 مدرسه را در سال تحصیلی جاری کلید زده ایم.


وی با بیان این که اولین گروه دانشجو معلمان در سال 95 وارد سیستم آموزشی می شوند، تصریح کرد: در پایان سال تحصیلی 94-93 حدود 38 هزار معلم بازنشسته می شوند که باید با ساماندهی و کنترل جذب نیرو مشکلات آموزش وپرورش را به خوبی مدیریت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته