دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1395 - 11:52

برگزاری همایش «جرایم سایبری و رایانه» در دانشگاه آزاد اسلامی اوز

با همکاری معاونت اجتماعی پلیس فتای لارستان، همایش «جرایم سایبری و رایانه» با حضور علاقه‌مندان در تالار حکیم فردوسی (خیریه عبدالقادر فقیهی) برگزار شد.
کد خبر : 143620

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سمانه رحیمی دانشجو و عضو انجمن علوم قضایی دانشگاه آزاد اسلامی اوز اظهار کرد: «در اوضاع کنونی و با توجه به استفاده از ابزارهای ارتباطی و احاطه شدن فضای مجازی و گذاشتن اثرات متفاوت بر زندگی همگان به ویژه جوانان بر آن شدیم، با همکاری معاونت اجتماعی پلیس فتای لارستان و برنامه‌ریزی بخش فرهنگی و کانون دانشجویی دانشگاه، همایش را با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار کنیم.»


استاد رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی اوز نیز به بیان مطالبی در مورد فضای سایبر و مجازی، تعاریف آن، ویژگی‌های فضای سایبر، تعریف جرایم سایبری و ویژگی‌های جرایم سایبر، تاریخچه جرایم رایانه‌ای در ایران پرداخت و به اولین جرم رایانه‌ای که در کرمان از سوی دانشجوی رشته کامپیو‌تر و کارگر چاپخانه، از طریق جعل چک‌های تضمینی رخ داده است، پرداخت.


عبدالرحیم احمدی از انواع جرایم سایبری مانند توهین، فحاشی، هک، سرقت، انتشار عکس و فیلم بدون اجازه، جعل اینستاگرام و قوانین و مقرارت مرتبط با آن و مواردی از مواد قانون مجازات و جرایم رایانه‌ای و راه‌های پیشگیری از آنها سخن گفت.


کار‌شناس پلیس فتا هم به نکاتی کلیدی و کاربردی و نمونه‌هایی از جرایم به وقوع پیوسته در لارستان پرداخت.


ستوان دوم یوسف زارعی سوء استفاده از کارت‌های شتاب بانک‌ها را به طور روشن تببین کرد و از حاضران خواست از دادن شماره رمز کارت شتاب خود حتی به افراد معتمد اجتناب کنند زیرا محتمل است، نرم افزاری در دستگاه کارت خوان تعبیه شده باشد که قادر باشد اطلاعات کارت را کاملا یادداشت کند.


وی پیشنهاداتی برای مخاطبان داشت که مرتکب بزه نشوند و با پخش چند انیمیشن، ترفندهای سارقان و مجرمان سایبری را برای مخاطبان مطرح کرد و به پرونده‌ای مبنی بر جعل صفحه اینستاگرام جوانی ۳۸ ساله در اوز از سوی یک خانم و سوء استفاده از آن پرداخت که با شکایت آقا و پیگیری پلیس فتا فرد خاطی دستگیر و به مجازات محکوم شده است.


این کار‌شناس برای روشنی بیشتر حاضران چندین اتفاق مصور و غیرمصور دیگر را نیز مثال زد.


رحیمی با قدردانی از حمایت‌های ریاست و مسئولان فرهنگی و کانون‌های دانشجویی یادآور شد که علاوه بر این کارگاه، همزمان کارگاه آموزشی دوره شخصیت‌شناسی قبل و بعد از ازدواج در تالار دیگر (شیخ سعدی) دانشگاه آزاد اسلامی اوز در حال برگزاری بوده که خوشبختانه از هر دو کارگاه استقبال خوبی به عمل آمده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مرکز اوز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب