حمایت دولت از نوسازی ناوگان مسافر ریلی ضروری است
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ محمد راشدی با بیان این مطلب افزود: با حمایت سهامداران برای بهبود وضع مالی و منابع شرکت، امکان خدماترسانی مطلوبتر به هموطنان میسر میشود.
وی گفت: هدف ما ارتقای خدماتدهی از نظر کیفی و افزایش آسایش و امنیت هموطنان است و در این راه کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد.
راشدی با اشاره به مشکلات موجود افزود: در چارچوب مدیریت مباحث مالی شرکت، شاید خیلی از هزینهها را کاهش دهیم اما نوسازی را در صورت حمایت دولت با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
رئیس هیئت مدیره رجا با بیان اینکه بعد از واگذاری رجا در سال 88، این شرکت هیچ یارانه ای برای خدمات تکلیفی دولت دریافت نکرده است، خاطرنشان کرد: برغم این مسئله، رجا همچنان خدمات تکلیفی را از بابت قطارهای محلی و حومه ای و برخی مسیرهای دیگر انجام میدهد که منجر به زیان شرکت میشود.
راشدی میزان زیان رجا از بابت خدمات تکلیفی و ... در سال های اخیر را بالغ بر 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متأسفانه در دولت قبل بخش مسافری اعم از زیرساخت و حمایت از شرکتهای ریلی مورد بیمهری قرار گرفت.
وی ضمن قدردانی از دولت تدبیر و امید در توجه به زیرساختهای ریلی به عنوان یکی از اولویتهای این دولت افزود: برغم توقعات دستاندرکاران و مطالبات هموطنان، در بخش نوسازی ناوگان هنوز هیچگونه کمکی به شرکت رجا نشده است.
راشدی با اشاره به میانگین سن 31 سال ناوگان مسافری گفت: متأسفانه خدماترسانی مطلوب و در شأن ملت عزیزمان با این ناوگان فرسوده امکانپذیر نیست.
رئیس هیات مدیره رجا با اشاره به زمان بودجهریزی برای سال آینده و مراحل تصویب آن در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان نیز با دقت نظر بر توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای اقتصادی کشور، حمایتهای ویژه خود را در تخصیص بودجه خواهند داشت.
انتهای پیام/