دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1395 - 09:38

عملیات قلعه کرک در اردن پایان یافت/ 4 تروریست کشته شدند

نیروهای امنیتی اردن روز گذشته (یکشنبه) اعلام کردند 4 تروریست بعد از حمله به قلعه شهر کرک واقع در جنوب اردن اقدام به تیراندازی کردند که در این حادثه 7 نفر کشته شدند.
کد خبر : 143541

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، دستگاه امنیتی اردن با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «هر 4 تروریست پیش از ورود به قلعه و در اختیار گرفتن کنترل سلاح‌های خودکار، به‌دنبال تیراندازی پلیس کشته شدند. نیروهای امنیتی در این تبادل آتش علاوه بر کشتن 4 تروریست توانستند در مخفی‌گاه تروریست‌ها مقادیر زیادی مواد منفجره، سلاح و کمربندهای انفجاری کشف و ضبط کنند.»


در این بیانیه هویت افراد مسلح مهاجم و وابستگی‌شان به گروه‌های افراط‌گرا بیان نشده است ولی گمان می‌رود آن‌ها از عشایر ضد قانونی باشند که قصدشان انتقام از نظام است و بعید است از افراط‌گرایان وابسته به گروه داعش باشند که بر بخش‌هایی از سوریه و عراق مسلط هستند.


منابع امنیتی افزودند: «1 زن کانادایی، 3 فرد دیگر و 5 افسر پلیس درخلال تیراندازی میان تروریست‌ها و نیروهای پلیس اردن کشته شدند. همچنین 29 مجروح این حمله تروریستی به بیمارستان‌های نزدیک به محل وقوع حادثه منتقل شدند.»


محمد مومنی، وزیر اطلاع‌رسانی اردن پیشتر گفته بود که عملیات نیروهای امنیتی برای شکست دادن عناصر مسلح وارد مرحله آخر خود شده است.




انتهای پیام/

برچسب ها: اردن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته